2.3

Gangland

Året är 2005 i postapokalyptiska Los Angeles. En armé av våldsamma överlevare, kända som "The Ganglanders", kidnappar folk för att ha dem som fångar och slavar. Men samtidigt hotar en pest att utplåna alla människor på jorden.

Originaltitel Gangland
Regissör Art Camacho
Manus David DeFalco
Genre 2000-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Costas Mandylor, Sasha Mitchell, Kathleen Kinmont, Vincent Klyn, Tim Thomerson, Ice-T, Coolio, Teri Austin, Kristanna Loken, David DeFalco, Jennifer Gareis

StureStenhög
2008-10-15
En film med många brister som i slutändan dock är alldeles för kul för att för att betyget ska kunna bli lägre än tre. Den som framför allt står för det roliga är givetvis Vincent Klyn. Återigen får vi se honom överspela å det grövsta som bad guy i en dystopifilm. Ingen gör det så bra som Klyn och han är även denna gång en fröjd att skåda. Att sen storyn har massvis med logiska luckor och att skådespeleriet och regin håller riktigt låg klass bidrar egentligen bara till humorn. Det som drar ner är istället de bedrövligt sega och dåligt koreograferade fightingscenerna. Då och då ska filmen stannas upp för vi ska få beskåda dessa ackompanjerade av random kass musik. Det här är dock fortfarande en film som jag kan rekommendera till folk som vill ha sina b-filmer extra b-iga
karlmats
2008-10-14
Vincent Klyn rockar loss återigen och den här gången har han mycket sämre hjälp än i Cyborg (där han överglänser sjävaste Van Damme!) men visst finns det lite sidekicks, Ice-T är helt suverän de fem minuter han är med, Coolio funkar bra som hans sidekick. Steroidkillen som grymtar är grym, Producenten kliver in och tar en roll som mest liknar en Felix Herngren på bögklubb men väcker många skratt. Professorn som lär sig slåss randomly och sen är naturligtvis manuset fylld med usla one-liners och ännu sämre leverans. Klyn är dock naturligtvis filmens absoluta höjdpunkt och han är klippt och skuren för roller som storskurk, här får han t.o.m. heta Lucifer och ha en egen tron och trots filmens utdragenhet räddar Klyn själv upp den till en 3a, kan nån ge karln chansen i större produktioner snart innan jag blir helt galen?! Regin suger också vilket gör det ännu roligare och filmen funkar bättre då man inte heller verkar ha nå ambitioner att göra en "bra" film.
WederLight
2006-05-13
Varför har ingen sett denna? Jag får väl leta upp den så att någon har sett den.