2.9

Gangster Squad

Mot slutet av 1940-talet kontrolleras Los Angeles helt av maffialedaren Mickey Cohen. För att förgöra Cohens imperium tillsätts en hemlig styrka inom LAPD ledd av Sgt. John O'Mara och Jerry Wooters som måste ta till alla metoder för att befria staden från en av de farligaste maffiorna genom tiderna.

Originaltitel Gangster Squad
Regissör Ruben Fleischer
Manus Will Beall
Genre Action, Kriminalare, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Josh Brolin, Ryan Gosling, Sean Penn, Emma Stone, Mireille Enos, Anthony Mackie, Robert Patrick, Michael Peña, Giovanni Ribisi, Nick Nolte, Sullivan Stapleton, Holt McCallany, Troy Garity, Austin Abrams, Jon Polito, James Landry Hébert, John Aylward

Skapad 2019-09-25 av rikirock
Ruben Fleischer ( Zombieland ) har skapat en visionellt snyggt gangsterdrama med en otroligt ensemble av stjärnor från Hollywoods toppelit. Filmen börjar med en snygg slow - motion scen där Mickey...   Läs mer »

vonadel
2018-11-29
Helt ok, men allt för klyschig för ett högre betyg. Tycker de hade "spögat ut" Penn lite väl mycket också. Han brukar ju annars göra ett gediget jobb, men blev snudd på parodisk här. 6/10
daniel77
2017-11-15
Börjar som en rätt okej De omutbara-variant. Ryan Gosling är lite kass, men i övrigt bra skådisar. Mot slutet blir det bara trött actionsörja av alltsammans...
Murvel48
2017-01-25
Lite för mycket trivial action för att kunna vara ett riktigt bra gangsterdrama men det får bli en betygsfyra - om än svag.
LucaCanali
2016-11-13
inte så pjåkig. funkar som ett oseriöst alternativ till de omutbara. betyg: bra- (58/100).
Rele
2016-10-14
En actionfilm med många kända skådespelare. Rullen var kass men på grund av skådespelarna ger jag en tvåa.
amam
2016-02-22
Löjligt överdriven actionfilm med en massa överanv'ända filmtroper som låtsas vara en gangsterfilm. Svag tvåa.
origC-J
2016-01-11
Ett rätt uppenbart försök att göra en ny "L.A. Confidential", men man lånar friskt även från andra, bättre filmer. Kompetent hantverk, men inte mer.
92axha10
2015-10-18
Okej rulle. Tycker inte stilen med slow motion riktigt passat in i tonen men utöver det inte mycket fel på filmen. Trodde den skulle vara mer som De Omutbara. Tyvärr var det inte fallet.
Bomkia
2015-07-01
Tillrättalagd och slätstruken gangster-film i popcornklass. Fungerar helt ok, även om man tycker de kunde kommit klart längre med skådismaterialet och budgeten. 3-
Kayzyn
2015-06-13