3.5

Garage Olimpo

Under militärdiktaturen i Argentina försvann tusentals människor. Dessa fördes till tortyrkammare. Maria bor med sin mamma i ett stort hus där Felix hyr ett rum. Felix är en blyg ung man, och han är förälskad i Maria på avstånd. En dag grips Maria av militären.

Originaltitel Garage Olimpo
Regissör Marco Bechis
Manus Marco Bechis, Lara Fremder
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Antonella Costa, Carlos Echeverria, Dominique Sanda, Chiara Caselli, Enrique Pineyro, Paola Bechis, Pablo Razuk

Skapad 2019-10-17 av mollito
Argentina under 70-talets diktaturtid. Maria är en ung kvinna som lär fattiga att läsa och skriva. Under denna tid med den kommunisträdsla som fanns blir resultatet att hon förs bort av militäre...   Läs mer »

tpb
2011-11-18
"Får en att inse att mord kan vara nödvändigt och berättigat." Jaså? Det är just såna tankar som gör att det ser ut som det gör. Mord är för fan aldrig berättigat. Filmen är bra och väl värd att ses.
mollito
2006-12-14
En väldigt bra film som speglar latinamerikas militärdiktatur rätta ansikte. Det är verkligt gjord med bra sk
Mikka
2005-09-28
Mycket bra och intressant film som berör. Rekommenderas starkt.
TristanTzara
2004-11-27
väldigt bra film. får en att inse att mord kan vara nödvändigt och berättigat.
mandarin_80
2004-09-15
Grymt påfrestande och svåsmält film. Hade nog gillat den bättre om jag var på rätt humör.