3.1

Gardens of the Night

Då en åttaårig flicka blir kidnappad inbillar hon sig att hennes familj inte vill veta av henne. Efter att ha genomlevt nio år av skräck släpps hon fri tillsammans med ett annat offer. Vid sjutton års ålder har hon ingen att vända sig till och försöker tillsammans med sin vän att överleva på gatan.

Originaltitel Gardens of the Night
Regissör Damian Harris
Manus Damian Harris
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Gillian Jacobs, Evan Ross, Ryan Simpkins, Jermaine Scooter Smith, Tom Arnold, Kevin Zegers, John Malkovich, Carlie Westerman, Kyle Gallner, Evan Peters, Harold Perrineau, Jeremy Sisto, Cornelia Guest, Shiloh Fernandez, Peta Wilson

sparriskrigarn
2013-08-13
Börjar ganska lovande men går snabbt utför. Ett väldigt starkt och viktigt ämne slarvas bort totalt och trovärdigheten är väldigt låg. Sättet folk agerar och reagerar på i olika situationer kan nog ingen känna igen sig i. Över huvud taget är känslan jag har igenom filmen "polerad misär". Allt är så tamt, huvudpersonen är alldeles för snygg och stylad under omständigheterna och ingen visar äkta känslor eller lider särskilt mycket. Uselt skådespel och otydligt manus drar ner ytterligare och filmen visar stor respektlöshet mot ämnet. Nästan helt värdelös.
answai
2012-06-11
Väldigt ojämn. Grundhistorien förvaltas inte utan ter sig som alltmer osannolik. Sättet på vilket personerna reagerar är krystat och osannolikt, vilket drar ner ordentligt. Och slutet är bara korkat.
Mikka
2012-01-10
Ett så starkt ämne bör förvaltas bättre. Dåligt manus och för det mesta uselt skådespeleri.
ami86
2011-10-23
Finns betydligt bättre filmer att se som behandlar just detta ämne. Den här lyckas tyvärr inte att skapa någon trovärdig känsla. Man väntar förgäves på att filmen liksom ska gripa tag i en, men det gör den dessvärre aldrig riktigt.
2010-08-05
Starkt och intressant ämne, men ett mediokert manus och en intetsägande produktion. Bitvis enormt berörande, bitvis blek och tråkig. Borde ha varit en fyra. Minst. (9-/15)
approximativ
2009-12-01
Konventionell, bitvis inte helt övertygande skådespeleri och casting, men sett till det hela en skoningslöst gripande film som hugger mig rakt in i hjärtat.
Atrejo
2009-03-26
"Family is someone who keeps an eye open when you want to close yours"