3.4

Gatans kung

En skildring av Rocky Grazianos väg från New Yorks bakgator till framgången på de stora arenorna.

Originaltitel Somebody Up There Likes Me
Regissör Robert Wise
Manus Rowland Barber, Ernest Lehman, Rocky Graziano
Genre Drama, Biografi, 50-tal
Skådespelare Robert Loggia, Steve McQueen, Paul Newman, Everett Sloane, Sal Mineo, Eileen Heckart, Pier Angeli, Joseph Buloff

ClintanTheKing
2013-09-28
En fantastisk film. Mycket bra berättad och så är ju Newman utmärkt i huvudrollen. Man vet att man får kvalité när man ser filmer med honom. Övriga skådespelare gör det också väldigt bra.
Gigi1943
2013-02-25
En stark trea, jag tycker det var riktigt bra (och då skall man veta att jag verkligen inte gillar boxning), inte utan att Newman i vissa vinklar liknar Elvis!
LaszloKovacs
2012-12-04
Stora pösiga ögonbryn med jättelika skuggor har huvudrollerna i den här Sal Mineofilmen, där Sal Mineo medverkar alldeles för korta stunder för att kunna lyfta upp filmen till en anständig 3:a i betyg. En stabil 2:a får det bli.... (Paul Newman nämner jag inte ens, så tråkig är han)...
Jonas77
2012-03-23
En favoritfilm, står sig ännu trots att den är sv/v och från 50-talet. Jag t o m gillar Perry Comos tidstypiska stämma. Verklighetsbaserad. En ung Steve McQueen har en liten liten biroll (håll ögonan öppna!).
WillyV
2011-12-28
Övertydlig, nattstånden och näsan farsartad boxningsfilm. Grazianos självbiografi var uppenbarligen fylld med självbeundran. Skrapar bara på ytan på en uppenbarligen störd person. Det värsta är dock Newmans överspel. Mannen blev som tur var allt bättre och bättre med tiden.
PajoB
2010-01-30
En av de absolut bästa boxningsfilmerna!
foppa99
2009-12-14
1 relativt okänt guldkorn
haajen
2008-08-13
Den här filmen var suverän, rappt berättad med en mkt autentisk NY skildring, bra skådisar (Newman är som alltid bland det snyggaste man kan vila ögonen på) och mkt spännande boxningsscener. Gillade också att den var föredömligt osentimental.
Mr.Crouch
2008-07-14
James Dean skulle spela rollen som Rocky Graziano innan han dog i en tragisk bilolycka och Paul Newman tog över rollen
DrUddakärlek
2008-02-28
Av en händelse slog jag på den här filmen när den började och den överaskade mig totalt. Mycket bra.