2.2

Gatans lag

Jerry, Charlie och Ed är tre mindre bookmakers i New York som lyckats skaka av sig polisbevakningen de haft på sig en tid. Men en av poliserna, Iggy, lyckas av en slump ändå spåra Jerry. Till Jerrys fördel visar det sig att Iggy har stora ekonomiska problem. Hans bror har stulit pengar av honom och sedan spelat bort allt.

Originaltitel Lesser Prophets
Alternativ titel The Last Bet
Regissör William De Vizia
Manus Paul Diomede
Genre Kriminalare, Drama, 90-tal
Skådespelare Scott Glenn, John Turturro, Jimmy Smits, Amy Brenneman, John Spencer, Mike Starr, Robert Miano, Michael Badalucco, Elizabeth Perkins, George DiCenzo

2019-10-16
Vet egentligen inte vad filmen handlade om. En del roliga dialoger och allmänt knäppa karaktärer och scener räddar filmen delvis från bottenbetyget. Till saken hör att jag har extremt svårt för Turturro - och hans roll här gjorde mig ännu argare på karlen.
Bomkia
2010-12-28
Stundtals lyser filmen till, men det blir ofta mest rörigt. Och Glenn är här ett totalt sömnpiller. 2a.
JohannesT
2010-04-22
scott glenn borde skjutas..
jonbo
2006-08-13
Världens sämsta film!!!
lgrindeg
2004-10-31
Nåja den kanske inte kom upp hela vägen till en trea, men bitvis var den ganska trivsam.
PhakE
2003-05-09
Work of William?
Noodle
2002-01-30
Den började ok.. sen blev den bara sämre och sämre.