2.5

Psycho-Pass: The Movie

Fyra år efter Shogo Makishimas död och Shinya Kōgamis försvinnande börjar den Japanska regeringen exportera Sibyl till andra länder. SEAUn (Sydostasiatiska Unionen) är en nation drabbad av inbördeskrig och kuststaden Shambala Float installerar därför Sibyl i ett försök att få oroligheterna under kontroll. Men några terrorister från SEAUn lyckas ta sig ända till Japan för att attackera Sibyl direkt. Detta gör att Akane Tsunemori involveras och hon måste åka till SEAUn för att utreda terroristernas planer.

Originaltitel Gekijōban Psycho-Pass
Regissör Katsuyuki Motohiro, Naoyoshi Shiotani
Manus Makoto Fukami, Gen Urobuchi
Genre Action, Science Fiction, Animerad, Anime, 2010-tal
Skådespelare Kana Hanazawa (röst), Noriko Hidaka (röst), Unshô Ishizuka (röst), Shizuka Itô (röst), Kenji Nojima (röst), Ayane Sakura (röst), Takahiro Sakurai (röst), Tomokazu Seki (röst), Hiroki Touchi (röst), Kazuhiro Yamaji (röst)

foppa99
2018-05-22
Fyller på me samma åsikt: första säsongen är suverän: Bästa action/thriller-anime någonsin för mig. synd att denna film inte är gjord i samma stil o tema som 1a säsongen.
TasnuArakun
2015-11-09
Första säsongen av teveserien var fantastisk, andra säsongen skaplig, men filmen var mest seg och tråkig. Handlingen var simpel och oengagerande och tempot allmänt lågt. Engelskan, eller vad man nu ska kalla det, var bland det värsta jag har hört. Animationen var dock välgjord och många av miljöerna riktigt läckra. Det räcker dock inte för att väga upp alla brister.
robinator-
2015-07-26
Jag såg ändå fram mot den här filmen trots att säsong två var rätt så medioker. Tyvärr lyckas filmen inte leva upp till de få förväntningar jag hade. Till att börja med så är engelskan hemsk (som så ofta är normen med anime). Jag förstår inte att de fortfarande envisas med att prata engelska. Sedan var handlingen inte engagerande alls, för att inte tala om karaktärerna, skurken känns liksom ond bara för handlingens skull. Sååå ptja, kändes överlag som ett lite för långt filleravsnitt i Psycho pass-världen. Trist.