2.6

Gemini

Ett fruktansvärt brott testar det komplicerade förhållandet mellan en personlig assistent och en Hollywood-stjärna.

Originaltitel Gemini
Regissör Aaron Katz
Manus Aaron Katz
Genre Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Lola Kirke, Zoë Kravitz, Greta Lee, Ricki Lake, John Cho, Michelle Forbes, Nelson Franklin, Reeve Carney, Jessica Parker Kennedy, James Ransone, Todd Louiso, Levy Tran, Marianne Rendón, Gabriela Flores, Abraham Lim, Naby Dakhli, Ted Stavros

converse
2018-08-15
Även om estetiken börjar bli klichéartad à la "Drive" så funkar ändå denna nedtonade stycke Noir. Stämningsfull.
KimEkberg
2018-08-05
tycker den känns aningen fadd, skildringen av sjärnskapet minner om Maps to the Stars, ellerän värre Festival av Ebba Hultqvist. Har något slags flow i mitten, när den försöker vara corny istället för hipp. Men mest av allt känns den som klippen man får med DaVinci Resolve.
StureStenhög
2018-07-02
Jag gillar miljöerna och persongalleriet, och det finns en del potential i manuset, så pass att filmen åtminstone höll mig engagerad hela vägen. Men slutet är verkligen svagt, särskilt när man betänker att det mesta man har försökt bygga upp i slutändan inte hade någon betydelse. Kunnandet verkar också saknas för att de ska lyckas skapa den noir-stämning man tycks gå efter. Så det blir en ganska blaskig tvåa av det här
paninaro
2018-01-02
En skön upplevelse av att neonfärgat noir-LA till sömlöst infogad elektronisk musik. Bitvis även spännande, men slutar i ett ganska stort antiklimax.
Tonti
2017-11-26
Underbar neonindränkt tripp satt till sannfärdigt kongenial musik.