2.3

Gemini Man

En extremt skicklig lönnmördare blir plötsligt förföljd av en mystisk ung man som till synes kan förutsäga alla hans drag.

Originaltitel Gemini Man
Regissör Ang Lee
Manus David Benioff, Billy Ray, Darren Lemke
Genre Drama, Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Will Smith, Clive Owen, Mary Elizabeth Winstead, Benedict Wong, Douglas Hodge, Ralph Brown, Linda Emond, Ilia Volok, E J Bonilla, Victor Hugo, David Shae, Theodora Miranne

2020-06-27
Enormt lättsam popcorn-action, nästan lite åt matinéhållet. Bra tempo och ett hyfsat underhållningsvärde. Självklart är det förutsägbart, och självklart bjuds det på en del moralkakor. Men det funkar ändå på något sätt. En svag trea. (7/15)
Hanness
2020-06-21
En aning bättre än väntat, får bli en stark 2a.
Djason
2020-06-08
Trots de ganska mediokra effekterna så är detta en ganska skön action iof med en handling man har sett förut men Will Smith är en bra skådis och bär upp det mesta han är med i.
StureStenhög
2020-05-25
En stabil thriller ändå tycker jag. Att manuset tydligen skrevs redan på 90-talet känns helt logiskt, och jag kan se två sidor av det myntet. Å ena sidan gillar jag retrokänslan, å andra sidan har den ju inget nytt att komma med. Det känns som att van Damme redan har filmat det här manuset ett par gånger åtminstone. Will Smith når förstås inte hans nivåer, men han har den karisma som krävs för att bära en sådan här film, och jag gillar både honom och hans rollfigur. Föryngringsprocessen är imponerande också, men kanske ändå inte riktigt bra nog för att det verkligen ska fungera. I övrigt är dock filmen snyggt filmad med en trivsam internationell känsla. Svag trea
amam
2020-01-11
Jag gillar Will Smith och Mary Elizabeth Winstead men resten av den här filmen är bara en ganska kass B-action rulle. Inget att bli till sig över.
PeterTheW
2019-12-14
Ja, här har vi en film och ett manus som glömts bort i sådär 20 år. Har oerhört svårt att se vad i denna härva som fick en så duktig regissör som Ang Lee att dra öronen till sig.
Oompf
2019-12-09
Blev lite förvånad när jag såg att det var Ang Lee som regisserat. Han kan så mycket bättre än att göra sådana här b-filmer.
Oompf
2019-12-09
ulpe01
2019-10-23
Det är väl så här det blir när en film tar över 20 år innan den faktiskt blir av. Under tiden har så många andra filmer kommit ut och det här känns som en blek kopia. Som med "Avatar" känns det som att man var mer intresserad av teknologin än manuset. "The Hobbit" visade hur hemsk HFR är och jag fattar inte att Ang Lee fortfarande tror att det är framtiden. Får gå tillbaka till "Crouching tiger..." och "Förnuft och Känsla" istället för att uppleva hans mästerliga touch. Synd.
amotherscrime
2019-10-22
Ett hån mot hela industrin.