2.3

Gemini Man

En åldrande lönnmördare tvingas möta en yngre klon av sig själv.

Originaltitel Gemini Man
Regissör Ang Lee
Manus Billy Ray, Stephen J Rivele, Christopher Wilkinson
Genre Action, Drama, Science Fiction, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Will Smith, Clive Owen, Mary Elizabeth Winstead, Benedict Wong, Linda Emond, Theodora Miranne, David Shae

PeterTheW
2019-12-14
Ja, här har vi en film och ett manus som glömts bort i sådär 20 år. Har oerhört svårt att se vad i denna härva som fick en så duktig regissör som Ang Lee att dra öronen till sig.
Oompf
2019-12-09
Blev lite förvånad när jag såg att det var Ang Lee som regisserat. Han kan så mycket bättre än att göra sådana här b-filmer.
Oompf
2019-12-09
ulpe01
2019-10-23
Det är väl så här det blir när en film tar över 20 år innan den faktiskt blir av. Under tiden har så många andra filmer kommit ut och det här känns som en blek kopia. Som med "Avatar" känns det som att man var mer intresserad av teknologin än manuset. "The Hobbit" visade hur hemsk HFR är och jag fattar inte att Ang Lee fortfarande tror att det är framtiden. Får gå tillbaka till "Crouching tiger..." och "Förnuft och Känsla" istället för att uppleva hans mästerliga touch. Synd.
amotherscrime
2019-10-22
Ett hån mot hela industrin.
Jaganatha
2019-10-12
Kompetent filmade actionscener, men tyvärr känns det som en stapling av alltför många klichéer ovanpå varandra för att fungera hela vägen. Will Smith är karismatisk nog för att klara av att spela emot en föryngrad CGI-version av sig själv, men nästan alla andra skådespelare är alltför träiga eller helt bortkastade. Såg jag inte Clive Owen spela exakt samma roll i thrillern Tre sekunder så sent som för en vecka sedan? Vad sysslar Ang Lee med nu för tiden?