2.4

Gemini Man

En extremt skicklig lönnmördare blir plötsligt förföljd av en mystisk ung man som till synes kan förutsäga alla hans drag.

Originaltitel Gemini Man
Regissör Ang Lee
Manus David Benioff, Billy Ray, Darren Lemke
Genre Drama, Action, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Will Smith, Clive Owen, Mary Elizabeth Winstead, Benedict Wong, Douglas Hodge, Ralph Brown, Linda Emond, Ilia Volok, E J Bonilla, Victor Hugo, David Shae, Theodora Miranne

Christofer
2021-03-16
2021-03-01: Töntigt. Fåniga actionscener.
ShenLong
2021-03-10
tråkug idé och story. ful föryngring
QuiNonStultus
2021-03-07
Nja. För mycket snutte gull och CGI.
QuiNonStultus
2021-03-07
Nja. För mycket snutte gull och CGI.
finkan
2021-03-04
Bra action
Baad3r
2021-03-01
”Uncanny valley”
Afflicter
2021-02-28
Ang Lee är en överskattad regissör. Varje gång han försöker sig på effektinnovationer faller hela filmen pladask. Junior ser hemsk ut och actionscenerna är skrattretande. Det här är inget annat än en halvtaskig experimentfilm.
Starkbröl
2021-02-26
Well den är inte så dålig som det påstås men det är ytterligare en generisk action som man sett många gånger förut, koncepten har man också stött på förut, och den stora plot twisten avslöjas redan på filmens affisch. Skådespeleriet är bra och MEW är en bedårande ögonfägnad även om hon bara är en Mary Sue. Några idiotiska plot holes, ett ostigt slut och ibland inte så imponerande CGI (till skillnad från deep fakesen har man inte lagt så mycket tid på annat, konstigt nog) sänker väl inte filmen utan cementerar tvåan.
mammene
2021-02-26
Det här var roligt, en action som man inte behöver engagera sig i allt för mycket, det är mest en uppvisning i akrobatik. Och Will Smith förstås, kanske lite mer nedtonad och mognare. Underhållande var det i alla fall, ska man ta det lite allvarligare så kanske det inte är så kul.
karlmats
2021-01-30
Bättre än vad den får cred för tycker jag ändå. Den yngre Will Smith ser iofs ganska risig ut stundtals, deepfake är inte riktigt här ännu, och manuset är väl inget nytt under solen, men Ang Lee levererar bra actionscener och det här är en genre som jag ändå gillar i grunden. Winstead är en härlig sidekick och jag är glad att Will Smith återigen gör såna här filmer istället för de ruttna dramafilmer han försökte sig på ett tag. Det är ingen riktig kvalitetsfilm, men det är underhållande och det blir en 3a.