3.2

Genius Party

Sju regissörer samlas för ett kortfilmsprojekt som är helt animerad och innehåller en stor variation i både stil och berättelse.

Originaltitel Genius Party
Alternativ titel Genius Party Vol. 1
Regissör Shinichirô Watanabe, Shôji Kawamori, Atsuko Fukushima, Masaaki Yuasa, Shinji Kimura, Yoji Fukuyama, Hideki Futamura
Manus Shôji Kawamori, Masaaki Yuasa, Atsuko Fukushima, Shinji Kimura, Yoji Fukuyama, Hideki Futamura, Shinichirô Watanabe
Genre Anime, Animerad, 2000-tal
Skådespelare Rinko Kikuchi (röst), Yuya Yagira (röst)

Taliah
2015-03-08
Genius Party: 4a, Shanghai Dragon: 3a, Deathtic 4: 4a, Doorbell: 3a, Limit Cycle: 2a, Happy Machine: 3a, Baby Blue: 4a.

2012-02-02
Första filmen: Riktigt bra. 2:a: Ok. 3:e: Corpse Bride + Japaner som pratar Svenska! 4:e: Skitkass. 5:e: James Dean med en massa filosofibabbel och cyberrymdsanimering. Skön. 6:e: Vad händer när animatörer bara hittar på eftersom? Lite Cat Soup över den. 7:e: Tänk 5cm/s, ingen fantasifull animation som man kan förvänta sig av såna här samlingar. En stabil 3:a, helt enkelt.
Zeedox
2010-03-21
Ganska stor skillnad i kvalite, men animationen och fantasin flödar på friskt.
AlexKorova
2010-02-19
Den som endast heter Genius Party är min favorit, sedan kommer Deathic 4. Resten är mindre bra, men de två är riktigt sevärda.
foppa99
2010-02-05
segt o tråkigt

2008-07-06
Ett sömnpiller, två mindre bra, och fyra riktigt bra kortfilmer. Det räcker gott och väl för en 3a, och bara det faktum att man får höra japaner prata svenska är ju guld värt :)
uCj
2008-07-03
Tack för länkarna, men jag tror var och en bör läggas in. Studio 4 grader gör det garanterat intressant.
bicyclerace
2007-10-10
Lite trailers: - http://www.genius-party.jp/podcast/movies/pdc070307.mov - http://www.genius-party.jp/podcast/movies/pdc070319.mov - http://www.genius-party.jp/podcast/movies/pdc070320.mov