2.9

Gentlemen of Fortune

Brottslingen Docent och hans gäng stjäl Alexander den Stores hjälm, som de lyckas gömma innan polisen arresterar dem. Docent hamnar på ett annat fängelse, medan den identiska Troshkin tar över rollen som ledaren i gänget för att leta rätt på den stulna hjälmen.

Originaltitel Dzhentlmeny udachi
Alternativ titel Gentlemen of Luck
Regissör Aleksandr Seryj
Manus Georgij Danelija, Viktorija Tokareva
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Mysterium, Romantik, 70-tal
Skådespelare Nikolaj Oljalin, Aleksej Vanin, Savelij Kramarov, Oleg Vidov, Georgij Vitsin, Ljubov Sokolova, Jevgenij Leonov, Natalja Fatejeva, Anatolij Papanov, Erast Garin, Radner Muratov, Zoja Vasilkova, Pavel Shpringfeld, Natalja Vorobjova

PeterBeer
2010-06-08
Ojojoj, vilken skön rulle, bara en kommentar? skandal.. Minst lika bra som Ivan Vasilevich t.ex, jag såg den första gången igår och jag älskade den
Rune2000
2009-09-14
En klassisk rysk komedi som är ett perfekt exempel av en produkt av sin tid. Jag har svårt att tänka mig att denna film kan tilltala någon annan än personer som har sett denna film när de var yngre och därav ser om den av nostalgiskäl. Vill man börja med ryska komedier så rekommenderar jag hellre "Höstlig Maraton" (Osennij Marafon) och "Neptun-festen" (Prazdnik Neptuna).