2.7

Georgy - en ploygirl

James Leamington är en förmögen gift man som känner att han håller på att bli gammal och därför vill han ha den inte alltför vackra Georgy som sin älskarinna.

Originaltitel Georgy Girl
Alternativ titel Fröken blyg
Regissör Silvio Narizzano
Manus Margaret Forster, Peter Nichols
Genre Romantik, Drama, Komedi, 60-tal
Skådespelare James Mason, Alan Bates, Lynn Redgrave, Charlotte Rampling, Bill Owen, Clare Kelly, Rachel Kempson, Denise Coffey

Albion
2012-10-21
Jag gillar denna lättsamma och i och för sig på gränsen till fåniga komedi. Men det är kryddat med en stor portion charm och några utmärkta skådespelare. En ung Charlotte Rampling är till exempel en fröjd att se. Scenen från BB-salen är minnesvärd. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
zufall
2010-05-12
Vilken bra film!!! Love!!!
kennert
Ganska charmig film.
goeran
2009-05-16
En ganska hopplös story som inte är särskilt underhållande. Det bästa med filmen är titelmelodin som framförs av The Seekers.
Skruttan
charmigt brittiskt =)
arkimedes´look
2008-07-06
jag älskar charlotte rampling i den här filmen. man känner igen sig så mycket i hennes åsikter om barnfödsel ;)
jimmyringo
2008-02-24
Väldigt charmig och underhållande bagatell med en suverän Lynn Redgrave. James Mason var inte så dum han heller. En stark trea i betyg.
haajen
2008-02-23
Enkel film som är aningen daterad, innehåller iaf en fin kärlekshistoria och en underskön Rampling. Gillar dock inte slutet...
MaraJade
2008-02-23
En charmig och välspelad film med underbar 60-tals musik.
lekke
2008-02-22
Jobbigt naiva karaktärer tar upp stor del i detta drama. Bates überkåta bock har dock sina komiska poänger emellanåt. Trevliga bilder från Themsen i slutet.