Geostorm

En man ger sig ut i rymden för att förhindra klimatkontrollerande satelliter från att skapa en storm av episka proportioner. Samtidigt upptäcker hans bror planer på avrättningen av den amerikanska presidenten.

Originaltitel Geostorm
Regissör Dean Devlin
Manus Dean Devlin, Paul Guyot
Genre Thriller, Science Fiction, Action, 2010-tal
Skådespelare Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Alexandra Maria Lara, Andy Garcia, Ed Harris, Talitha Eliana Bateman, Zazie Beetz, Daniel Wu, Eugenio Derbez, Amr Waked, Adepero Oduye, Robert Sheehan, David S Lee, Richard Schiff, Mare Winningham

Ranma
2019-03-28
Rätt så fånig onekligen, men jag tycker ändå den är ganska underhållande och helt sevärd vad katastroffilmer beträffar. 2+
fisk0
2019-03-18
Lite förvånad över hur negativ kritik den fått. Är ju en riktig dussinfilm i genren. Dum och absurd, men jag tyckte den var underhållande. Typ Under Belägring 2 möter The Day After Tomorrow. Sevärd på Netflix åtminstone, kanske varit mer av en besvikelse om jag köpt den.
Sovande_mannen
2019-01-23
Snyggt gjord i sinna stunder. Trodde den skulle handla om något helt annat. Annars rätt så löjlig och så typiskt usa som alltid.
JohnTron
2018-12-27
Man behöver faktiskt inte se den här filmen. Bara det att se att filmens regissör heter Dean Devlin räcker. Han har tidigare stått för manuset till bl a Stargate, Godzilla och Independence Day. Har man dessutom sett Armageddon så kan man hela storyn - och den här filmen är inte bättre.
theFeber
2018-12-11
Den börjar faktiskt helt okej och ett tag funderar jag på om den inte är bättre än sitt rykte. Ganska snart bevisar filmen att den är sämre än sitt rykte. Allt från storyn, logiken och effekterna är så pinsamt dåliga att jag skäms bakom min kudde.
GrandMaster_E
2018-12-04
Kan på sin höjd på några komiska poänger. Hyfsad buildup men gud vad det blir rötet mot slutet. Butler, Harris & Garcia lär dock ha cashat en go lönecheck.
Olof_Gronlund
2018-11-12
Tänk er en blandning mellan Armageddon och The Day After Tomorrow, och med urusla effekter och ruskigt dålig dialog och action. Detta är under all kritik i min bok. Man orkade fan knappt se, perfekt film att ha på i bakgrunden.
V70
2018-11-03
Kalkon. Usel kinetik i animeringarna, mediokert skådespeleri, krystad handling, ofrivilligt komisk dialog och Jim Sturgess...
Robodan
2018-10-29
Nej. Det måste bli en etta. Efter en hyfsad inledning slaktar de filmen mer och mer. Så slarvigt. Så fult. Så klyschigt! Så ologiskt! Så dåligt!
Rele
2018-10-09
En spännande film! En dålig biljakt som inte var så långvarig, tack och lov, tar ner betyget. Jag ger en trea.