2.4

Get Hard

En affärsman anlitar en tuff kille så han kan lära sig att överleva hans kommande fängelsestraff.

Originaltitel Get Hard
Regissör Etan Cohen
Manus Etan Cohen, Jay Martel, Ian Roberts (II)
Genre Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, Kevin Hart, Craig T Nelson, Alison Brie, Edwina Findley Dickerson, Ariana Neal, T I, Dominique Perry, Paul Ben-Victor, Greg Germann, Erick Chavarria, Katia Gomez, TJ Jagodowski, Ron Funches, Joshua Joseph Gillum, John Mayer, Dan Bakkedahl

Skapad 2019-10-06 av jotnan
Will Ferrell spelar James King, en vit multimiljonär med ett team av latin-amerikanska hushållerskor och en gäststuga till sin gäststuga. När han blir ditsatt för skattefusk vill domaren göra e...   Läs mer »

WillyV
2019-04-20
Rolig, så självklart en trea iaf.
Spidde
2018-10-16
Helt ok amerikansk komedi i typisk Will Ferrell-stil. Lite ojämn men några scener är riktigt lyckade. Hade varit kul om de utforskat de sjuka kontrasterna i det amerikanska samhället lite mer, nu blev det lite platt på den fronten.
deswhip
2018-06-08
Filmidén är bra och Will Ferrell håller stilen, jag själv gillar inte Kevin Hart så mycket och tyvärr är han också sig lik. Några skratt blir det absolut men slutresultatet är tyvärr endast mediokert, humorkvalitén är för ojämn. 2+
2017-10-30
Christofer
2017-03-26
Jag är fullt medveten om att jag nu sätter ett överbetyg, men trots alla klischéer och överspel från både Ferrell och Hart så bjöd det på en hel del skratt emellanåt. Därmed är trean ett faktum.
Totenkopf
2016-11-30
Will Ferrel levererar igen.
Solidus
2016-09-18
Will Ferrell är det bästa som har hänt komedin sedan Jim Carreys glansdagar och han kan med små medel få mig att kikna av skratt. Den här filmen inte något undantag. Jag älskar idén och det finns flera moment i "Get Hard" som får mig att skratta högt. När filmen är rolig, då ÄR den rolig. Kevin Hart har inte riktigt lyckas fånga mig, men här är han riktigt bra. Scenen när han pendlar mellan tre olika karaktärer på en påhittad fängelsegård är fantastiskt. Däremot är filmen absoluta höjdpunkt när Ferrells livrädda karaktär ska mucka gräl med tre muskulösa män. Det är komiskt guld. Om du gillar filmer som t.ex. "Anchorman", så borde "Get Hard" falla dig i smaken.
Andreas_
2016-08-27
Underbar komedi med en som vanligt suverän Will Ferrell som faktiskt även här har ett riktigt bra komiskt samspel med Kevin Hart som jag vanligtvis har svårt för men här gör dom fantastisk komedi ihop. Det är grovt, mörkt och brutal humor som siktar under bältet hela filmen igenom och jag bara älskar det...älskar när komedier kan driva med den patetiska PK maffians perfekthet och präktighet...inte för att det finns så mycket PK i USA eller Hollywood kanske men i stort överflöd här i Sverige och all humor som tar en sving mot PK:n är helt suverän i mina ögon, så gärna mer av denna varan, man skrattar så man kiknar såvida man inte är helt uppknäppt och tråkig PK anhängare förstås. filmen får dock en svag 4:a så det är långt ifrån något mästerverk men helt klart värd att se om man gillar lite under bältet humor.

2016-04-16
Komedi är en extremt subjektiv genre. Det finns naturligtvis fin humor som "är" rolig för att nån jävel bestämt sig för det. Men faktum är ju att saker som är roliga på riktigt inte har ett dugg att göra med underfundighet eller satir eller eftertanke, utan utgörs av sådant som får en att skratta. Tvärt och utan pardon. Som Will Ferrell och hans idiotiska filmer ofta får mig att göra. Med undantag för sista 20 så skrattade jag konstant så jag kiknade. Har inte en komedi lyckats då så säg?
fabbe86
2016-04-10
Att skoja om rasism har väl aldrig varit ett problem? En idiot som är rasist/homofob är ju supertacksamt att skoja om! Superlåga förväntningar på den här och skrattade mer än jag trott från början. Kul när han svär! "Fuck cock! My lifes ass hole is fucked!" Ibland är man på rätt humör. Knapp trea.