2.9

Get on the Bus

Ett gäng män av blandad bakgrund åker tillsammans för att medverka i "The Million Man March". På bussen dit lär de känna varandra.

Originaltitel Get on the Bus
Regissör Spike Lee
Manus Reggie Rock Bythewood
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Charles S Dutton, Hill Harper, Isaiah Washington, Ossie Davis, Richard Belzer, Bernie Mac, Albert Hall, Gabriel Casseus, De'aundre Bonds, Andre Braugher, Thomas Jefferson Byrd, Harry Lennix

2014-11-23
En film av Spike Lee där han kör stenhårt på sitt klassiska tema dvs. rasism och den svarte mannen i amerika. Här får han dock med de flesta ämnen förutom rasism som homosexualitet och religion m.m. Spike Lee är alltid intressant men här är han så moraliserande att det till slut står upp i halsen på mig. Det blir för mycket "Spike Lee".....
Bomkia
2009-03-12
Det som lyfter filmen är en slags inblick i bakgrunden till varför folk ville till "Million Man March" med fint skådespeleri. Det som till viss del sänker det är att den har en tendens att bli lite väl preachy. 3a.
Cumlin
2007-08-03
Helt okej.
Aggro
2006-06-13
"ROLL CALL!" Resan håller däremot inte hela vägen.
ezeikel
2005-06-05
diggar chapuja-låten, men i övrigt är den ju inte mer än en svag trea.
djonipony
2004-09-29
den enda behållningen i filmen kastas av bussen; typiskt för hela filmen, som är ointressant och moraliserande.
janlengben
2004-09-05
Kraftigt morliserande, riktigt lågbudget, ,manus där karaktärerna gled in och ut på ett högst inkonsekvent sätt så man undrade vart de tog vägen. Ändå tyckte jag om den. Kanske den helt enkelt kom vid rätt tillfälle för mig.
fridenpaden
2003-11-12
Nästan en femma. Skön film
Rize
2003-05-24
har Spike Lee gjort några bra filmer över huvudtaget?
judocalle
2002-10-30
ännu en riktigt bra film av spike lee!!!