2.9

Get on Up

En biografi om James Browns resa från extrem fattigdom till att bli en av de mest inflytelserika musikerna i historien.

Originaltitel Get on Up
Regissör Tate Taylor
Manus Jez Butterworth, John-Henry Butterworth
Genre 2010-tal, Biografi, Drama
Skådespelare Chadwick Boseman, Nelsan Ellis, Dan Aykroyd, Viola Davis, Lennie James, Fred Melamed, Craig Robinson, Jill Scott, Octavia Spencer, Josh Hopkins, Tika Sumpter, Aunjanue Ellis, Tariq Trotter, Aloe Blacc, Keith Robinson, Brandon Mychal Smith

KyLLo
2018-08-10
Snygg, lite annorlunda och mycket skön musik förstås.
2016-11-04
Skyhög trovärdighet och ett strålande porträtt av James Brown. Jag kan inte min Pappa Brun tillräckligt bra för att kunna kommentera sanningshalten, däremot hade jag gärna sett mer av hans musikaliska arbete, alltså från ax till limpa, med tanke på vilken fantastisk och genial musikskapare han var. Att betygsätta filmen är svårt. Hade jag inte varit så fascinerad av James Brown så hade inte heller filmen fascinerat mig i samma utsträckning. Filmen är enormt stabil - en typisk stark trea. Men kan man då höja betyget för att The Godfather är en av rockmusikhistoriens mest intressanta och imponerande figurer? Tja, varför inte? Fuck you - det är mitt betyg... ;) (10/15)
2016-07-23
Denna gillar jag faktiskt! Bra och porträttlika skådespelare, bra musik och som helhet en väldigt intressant film. Lite hoppig är den väl men det gör mig inget.
GrandMaster_E
2016-06-25
Försöker leka lite med den klassiska biografistrukturen men det blir tyvärr mest rörigt och ofokuserat. Chadwick faller det dock ingen skugga på. Skulle säga att han räddar filmen lite för han går verkligen all in.
Genstruktur
2015-08-11
Hade det inte varit så rörigt så hade filmen nog varit rätt bra.
Bomkia
2015-07-03
Fina musiksekvenser och Chadwick känns verkligen som Brown, men som biografifilm blir det ganska rörigt och hoppigt. Alla delar av Browns liv ska täckas in, och därmed blir det ganska tunt. Hade nog föredragit om de kunnat rikta in sig lite mer. 3+
Harkaiden
2015-06-13
Chadwick Boseman är James Brown. Oerhört starkt porträtt!
Benisakura
2015-05-22
Rätt opersonlig biografi.
BigQ
2015-02-08
Så besviken, så uselt utfört, så dåliga karaktärer.
dileva
2015-01-20
väldigt rörigt och inte alls särskligt medryckande.