2.4

Get Rich or Die Tryin'

Gangstern Marcus berättar sin historia från gatubarn i Bronx till att bli involverad i droghandeln, till att tillsammans med en straffad kompis bli stjärna på rapscenen. Bygger på 50 Cents eget liv.

Originaltitel Get Rich or Die Tryin'
Alternativ titel Locked and Loaded
Regissör Jim Sheridan
Manus Terence Winter
Genre Biografi, Kriminalare, Drama, 2000-tal
Skådespelare Adewale Akinnuoye-Agbaje, Tory Kittles, Bill Duke, Joy Bryant, Terrence Howard, Omar Benson Miller, 50 Cent, Viola Davis, Ashley Walters

GreenMamba
2015-09-04
Så vidrigt dålig!
Battle
2013-01-20
den var sist ut på lucia movie night, alltså var jag tvungen att genomlida den mellan klockan fyra och sex på morgonen. utom de kassa omständigheterna hade den även cirka tio slutscener och var minst 30 minuter för lång och jag gick därifrån med absolut noll behållning. men jag var femton, så jag har ingen aning om hur jag sett på filmen idag. tänker däremot icke ta reda på det!
Simon_19
2013-01-05
Man bör notera att de som sattit en etta eller tvåa har inte kommenterat varför, och på det viset vet man att det endast är idioter som gjort det. Bra film. Inte toppen, inte botten men bra.

2011-09-24
Tja, jag såg ju klart den.

2011-09-10
Snudd på smärtsamt dålig. 50 Cent och skådespeleri funkar inte riktigt, eller inte alls. Men en stark etta är det nog, självaste Adebisi är ju med.
syltkatt
2011-06-23
njä
WillyV
2010-10-31
Stark tvåa, inte utan underhållningsvärde och estetiska kvalitéer. Den känns inte helt äkta i tonfall och Curtis Jackson/50 Cent är för endimensionell i sitt spel. Förklaringen i filmen att karaktären "begraver sina känslor" är ju fyndig i alla fall. Mer lämpat för musikvideos än spelfilm. Lånar friskt från flera genres med resultatet att det tidvis blir en klichéparad på skärmen.
11markus11
2010-08-02
När man väl insett att sättet som 50 cents pratar inte är ett tecken på dålig inlevelse (vilket är det första intrycket) är det en bra film. Har man perspektivet som filmen visas ur i minnet så är det e najs film.