2.9

Get Shorty

Maffiatorpeden Chili beger sig till Hollywood för att inkassera ett lån för sin uppdragsgivares räkning. Där möter han Harry som är producent för billiga skräckfilmer och vill anlita honom.

Originaltitel Get Shorty
Regissör Barry Sonnenfeld
Manus Scott Frank
Genre Kriminalare, Komedi, 90-tal
Skådespelare John Travolta, Gene Hackman, Rene Russo, Dennis Farina, Danny DeVito, Delroy Lindo, James Gandolfini, Bette Midler, Jon Gries, Renee Props, David Paymer, Martin Ferrero, Jacob Vargas, Miguel Sandoval, Linda Hart, Bobby Slayton, John Cothran, Jack Conley

2017-10-22
mr_magi
2017-06-20
Så djävla bra!

2017-05-09
Ganske underholdene og var på vei mot en firer men slutten trekker ned til +3.Mange fine nå gamle skuespillere.
stgurgel
2015-08-03
Cool film is cool
2014-11-15
Denna film är klockren. En dramakomedi som föds och växer ur karaktärerna som spelas utomordentligt av ensamblen. Min absoluta personliga favorit är Ray Barboni som görs odödlig av Dennis Farina med repliker som: "the fucking airport" och "they say the fucking smog is the fucking reason you have such beautiful fucking sunsets".
Körsbär
2014-07-26
Titeln är ju välkänd så jag hade väl förväntat mig lite mer än vad jag fick se, men flytet var skönt i filmen. Alltid något som hände, en stark trea blir detta.
Gigi1943
2013-05-08
Hackman är som alltid bra, men Travolta är träig. Jag är snäll som ger den en tvåa och "musiken" är det vidrigaste oljud jag har hört i filmsammanhang!
mr_magi
2013-03-22
otroligt bra skådespel! Snudd på en femma faktiskt
ClintanTheKing
2013-03-04
Okej underhållning.
Xenox
2012-07-12
Blev aldrig särskilt intressant.