2.6

Get Smart

Maxwell Smart, agent 86 för spionorganisationen CONTROL, bekämpar med hjälp av den mer kompetenta agent 99 de onda styrkorna i KAOS. Filmen är inspirerad av den satiriska tv-komedin "Get Smart" från 60-talet, som skapades av bland annat Mel Brooks.

Originaltitel Get Smart
Regissör Peter Segal
Manus Tom J Astle, Matt Ember
Genre 2000-tal, Action, Komedi, Kriminalare
Skådespelare Steve Carell, Anne Hathaway, Dwayne Johnson, Alan Arkin, Terence Stamp, Terry Crews, David Koechner, James Caan, Bill Murray, Patrick Warburton, Masi Oka, Nate Torrence, Ken Davitian, Dalip Singh, David S Lee, Geoff Pierson, Kelly Karbacz

Skapad 2019-11-10 av Sarlac
Maxwell Smart är den skarpaste fältanalytikern för den hemliga underrättelsetjänsten CONTROL, vars motpol är terroristorganisationen KAOS. Smarts största dröm är att bli en fältagent och få...   Läs mer »

molls
2018-07-29
Det här var ju inte speciellt kul. Det hade underlättat om manusförfattarna hade kunnat bestämma sig för om Max skulle vara korkad och klantig eller smart och kompetent.
Litsne
2018-07-08
Det stora felet med filmen är förmodligen att den är en action parodi snarare än en action komedi.
2017-10-22
Albion
2015-10-12
Lite väl tramsigt är det helt klart, men fungerar som lättsam underhållning. Anne Hathaway bär upp det mesta av filmen. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
Murvel48
2015-10-11
Man kan ju inte påstå att det är en bra film precis - men jag skrattade rätt ofta, så...
Salvation_Mind
2015-04-29
Kanske hade funkat när jag var sju..
2014-12-22
Handling får mig verkligen intresserad och skämten och den härliga humorn blir som en mycket härlig bonus. Det är ingen revolutionerande originell handling men det är bra skrivet och regisserat. Skådespelarna är superb:t utvalda. Steve Carell är en stor favorit och Anne Hathaway har den underbara kombinationen av klassisk skönhet men också modern sexighet. Dessutom är hon en bra skådis!
Ahrle
2014-10-27
Ganska seg film som trots hyfsade skådisar går på tomgång från första början. Skämten är förutsägbara och jag skrattade inte en enda gång.
Gigi1943
2014-08-17
Skulle det här vara roligt? Då ser jag hellre "Solsidan" flera gånger om!
Körsbär
2014-07-03
Nejdu detta fungerar inte, ler knappt inte direkt ett gott betyg för en komedi.