2.9

Ghettoblaster

Som alla dom där gangsta-ghetto-filmerna, ni vet. Fast roligare.

Originaltitel Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
Alternativ titel Ghetto Blaster, Don't Be a Menace
Regissör Paris Barclay
Manus Marlon Wayans, Phil Beauman, Shawn Wayans
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Shawn Wayans, Marlon Wayans, Tracey Cherelle Jones, Chris Spencer, Suli McCullough, Darrel Heath, Helen Martin, Isaiah Barnes, Lahmard J Tate, Keenen Ivory Wayans, Keith Morris, Omar Epps, Antonio Fargas, Vivica A Fox, Vivian Smallwood, Faizon Love

AddeColciago
2016-10-17
Kul i lagom dos.
Tatty
2015-10-31
Okej film. Ganska knäppt. Bröderna Wayans är alltid lika bra och roliga!
AlbinWesley
2015-07-25
Jävla knäppskallar. Berättartekniskt undermålig, men en handfull scener och än fler sekvenser därtill är väldigt roliga. Rätt så fånig, men det träffar inte alltför sällan ganska så rätt.
Scooter634
2015-02-18
Nigger hit, nigger dit. Orkade inte ens se klart den. Fruktansvärt dålig.
Ful_fisk
2013-04-28
För det mesta riktigt jäkla kul. Många schysta scener och citat, och visst är det kul när ett gäng svarta filmskapare driver så enormt mycket om livet för svarta människor i USA. Kul med alla svärord och skotlossningar i en sådan här komedi också.
Howler19
2012-11-23
En parodifilm på två grymt bra filmer (Boys n the Hood och Menace II Society). Man kan säkert skratta utan att ha sett dem, men det är så pass många referenser till de två att man bör ha sett dem innan man ser den här. När det kommer till att ge ett omdöme om den här filmen är jag lite kluven. Stundtals är det en otroligt fjantig smörja utan någon engagerande story. Det som räddar filmen är att den trots allt levererar en stor dos av roliga scener. Svag trea.
lekke
2012-11-12
Såg om filmen nu för första gången sedan 1997. Wayans håller ju inte riktigt Z/A/Z-nivå på sina skämt, och vissa faller riktigt platta, men fan, nånstans där fanns ändå någon under bältet-humor som faktiskt var värd att lägga 90 minuter på. Svag 2:a.
beyonder
2012-09-16
Så fruktansvärt jävla rolig från början till slut!

2011-09-05
Jag är inte mycket för bröderna Wayans filmer men den här är lite av ett undantag. I sin helhet så tycker jag inte att filmen är något vidare, men den har en del riktigt roliga och bra scener.
SaaaTaaN
2011-08-23
Speciell humor. Snudd på en 4:a.