2.8

Ghost

Det unga och framgångsrika New York-paret Sam och Molly lever lyckliga tillsammans. En kväll blir Sam nedskjuten och dödad av en okänd man på gatan och lyckan är slagen i spillror. Sam vill inte riktigt släppa taget om Molly och livet så han fortsätter att göra henne sällskap - som spöke. Problemet är att Molly varken kan se eller höra Sam samtidigt som han vet att hon svävar i livsfara eftersom hon bevittnade nedskjutningen. Han söker upp mediet Oda May Brown för att få hjälp med att kontakta Molly och varna henne.

Originaltitel Ghost
Regissör Jerry Zucker
Manus Bruce Joel Rubin
Genre Romantik, Fantasy, Thriller, Drama, 90-tal
Skådespelare Patrick Swayze, Demi Moore, Whoopi Goldberg, Tony Goldwyn, Rick Aviles, Vincent Schiavelli, Stephen Root, Phil Leeds, Bruce Jarchow, Armelia McQueen, Gail Boggs, Angelina Estrada, Laura Drake

Skapad 2019-11-10 av Stygga-Vargen
I en del filmer blandar man flera olika genrer och i Jerry Zuckers klassiker Ghost från 1990 - som är en av 90-talets bästa filmer - blandar man drama, romantik, komedi, thriller, fantasy och skrä...   Läs mer »

Raimo_1985
2020-05-14
Fånig så det räcker, men den funkar som underhållning!
hsimpson
2019-07-24
Larvigt förutsägbar, men stundtals lite spännande/underhållande ändå. Stark tvåa.
2018-02-17
Tycker inte om den här fåniga filmen!!!
StaffanE71
2017-12-25
Lyckad och underbar film. Visst, den är inte gjord igår, men den håller. Sååå bra. En 4'a.
2017-09-01
Får väl numera räknas som en klassiker, och det är en bra sådan. Drog fulla hus när den kom och även om mycket idag känns daterat fungerar Ghost förvånansvärt bra fortfarande. Spänning, kärlek, komedi och ett genomtänkt drama.
GinNTonic
2016-11-14
Lite kul koncept och den är underhållande men den lyckas inte beröra som den borde. Demi Moore är riktigt bra, men det långa partiet med Goldberg funkar desto sämre. Betyget blir till slut en stark tvåa.
2016-10-29
Underbar film! Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig och filmen är både spännande, gripande och rolig. Här har man lyckats blanda flera olika genrer och det funkar faktiskt. En av 90-talets bästa filmer!
Tatty
2016-04-12
Älskar filmen. Jätte bra!! Speciellt Patrick Swayze, Demi Moore och Whoopi Goldberg.
FUR
2015-09-06
rätt kul ändå :)
Punkliv
2015-08-14
Rekommenderad tvåa. Det här är ett av mina allra största guilty pleasures. Det är smörigt, sötsliskigt, övertydligt - och alldeles, alldeles underbart. Väldigt fin film som slår an på något inom mig och jag bölar lika mycket varje gång. Whoopi har jag svårt för, men det funkar ändå på något sätt.