Ghost Rider

Johnny Blaze, en motorcykelstuntman, tvingas sälja sin själ till de mörka makterna för att rädda sin far. Men priset Blaze får betala är att han förvandlas om nätterna till en glödande demon som tar ut all sin hämnd och ilska på skurkar.

Originaltitel Ghost Rider
Regissör Mark Steven Johnson
Manus Mark Steven Johnson, Shane Salerno
Genre 2000-tal, Action, Fantasy, Thriller
Skådespelare Nicolas Cage, Eva Mendes, Arthur Angel, Wes Bentley, Laurence Breuls, Peter Callan, Sam Elliott, Peter Fonda, Donal Logue

Skapad 2019-10-08 av Pebosjan
Få kvinnor kan få mina ben mjuka som gummi, men Eva Mendes är en av dem. Precis som Kate Beckinsale är den stora orsaken att jag har sett \"Pearl Harbour\" mer än fem gånger, så är Eva Mendes ...   Läs mer »

Skapad 2019-10-04 av kanzi
Marvel Comics är superhjälteförlaget som på senare år tagit över filmvärlden med sina actionhjältar. Efter \"Blade\", \"Hulk\", \"X-Men\", \"Fantastic Four\", \"Daredevil\" och framförallt \"...   Läs mer »

2017-10-21
WoodWoman
2015-02-20
En av dom samsta filmerna jag sett!
2014-12-09
Jag var verkligen på perfekt humör för en film av denna sort när jag såg den. Jag brydde mig inte om de ibland löjliga dialogen eller mindre bra skådisarna utan jag lät mig bara uppslukas av filmens lekfullhet, de sköna specialeffekterna, vackra Eva Mendez och troligtvis den coolaste superhjälten av de alla, Ghost Rider.
sublim
2014-08-27
Det är inte direkt bra, men inte alls så illa som en film värd en etta i betyg är. Ok mytologi, Cage är som vanligt och specialeffekterna rätt snygga. Inget man ser två ggr dock.
Bullen84a
2014-08-22
Bra effekter
AlbinWesley
2014-04-25
Jag gillar mytologin och tycker det tar sig när man kommit förbi en tråkig inledning. Inte nämnvärt bra, men inte heller så jävla illa som många vill få det till.
RobinsTaste
2013-11-20
Allmänt känd som: filmen som får mig att spy ur röven och skita ur munnen under 2 timmars tid! Nä, seriöst sett. Inte bra alls. Vilket anti-klimax!
DashX
2013-02-20
Töntigt... Men puss på Sam Elliott! <3
eandersson
2012-09-25
Här hittade jag en rulle jag glömt att betygsätta. Med tanke på minnet och betyget den får så förvånar det mig inte. Har alltid gillat Cage men hans charmiga överspel kan inte rädda den här filmen från det lägre betygsfältet.
Solidus
2012-07-03
”Ghost Rider” tillhör en av de sämre filmatiseringarna av Marvels superhjältar. Filmen som helhet lyckas inte beröra mig avsevärt, men det ska erkännas att verket är snyggt och en aning underhållande. Den mörka prägeln lyfter filmen. Godkänt.