1.6

Ghost Rider: Spirit of Vengeance

Johnny Blaze lever som en flykting undan djävulen och försöker hålla sin inre demon gömd från världen. Men när en sekt försöker anlita Blaze till att rädda en pojke från att bli djävulens transportör till jorden, måste Blaze återkalla på sin mörka sida för att slå tillbaka djävulen och hans demoner tillbaka till helvetet.

Originaltitel Ghost Rider: Spirit of Vengeance
Alternativ titel Ghost Rider 2
Regissör Mark Neveldine, Brian Taylor
Manus David S Goyer, Scott M Gimple, Seth Hoffman
Genre Action, Fantasy, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Violante Placido, Idris Elba, Ciarán Hinds, Christopher Lambert, Johnny Whitworth, Fergus Riordan, Vincent Regan, Spencer Wilding, Sorin Tofan, Jacek Koman, Anthony Head, Cristian Iacob, Jai Stefan

2019-07-05
Ingen kan äga en film som Cage, och Cage äger verkligen denna. Dessutom är soundtracket förvånansvärt bra. Filmen som sådan är ungefär som The Mask, fast mindre hysterisk och med Cage istället för Carrey - med andra ord bättre på alla sätt. Eftersom alla måste älska Cage måste alla se denna film. Jag har talat. (7+/15)
Solidus
2016-05-08
Filmteamet lyckas med något som borde vara omöjligt, men de har lyckats att skapa en film som är fruktansvärt mycket sämre än del 1. Jag har inte något emot Ghost Rider som karaktär, så det vore kul att få sen värdig film med honom. Detta är raka motsatsen till värdighet. Detta är, som Krille80 skriver, en jävla skitfilm.
lave
2015-08-17
Hahaha, ja filmen är ju gränslöst usel. Men Nicolas Cage är så fantastiskt over-the-top galen (skådespeleri eller är han bara... Cage?) att det gör det värt en titt.
Murvel48
2015-03-13
Samma gamla jumbo jumbo om att antikrist återkommer när planeterna står på linje. Hur många gånger har man sett det? Filmtipset föreslog en etta - och det är vad storyn och dialogen är värd - men effekterna höjer filmen trots allt till en väldigt svag tvåa.
2015-01-14
Jag såg denna film från början till slut vilket borde innebära någon slags form av beröm för tyvärr har jag nu då hittat filmen som förtjänar omdömet: "En jävla skitfilm".
Halofreak92swe
2014-08-16
Sämre än ettan men ändå sevärd. Lite byte på skådisar och lite ny bakgrundsstory i samband med det men annars funkar den. De har ju lagt ner en del resurser på att få Ghost Rider att se verklig ut åtminstone :) Svag 3.
AlbinWesley
2014-04-29
Inte nämnvärt bra, men ett så pass enkelt och rakt äventyr som görs med tillräckligt hög kvalitet, att det duger.
Ful_fisk
2014-04-17
Öööh, var det meningen att man skulle bry sig? Tja, lite kul hade man väl iallafall, men någon bra film var det ju inte. De siktade åtminstone inte särskilt högt. Alltid något.
KyLLo
2014-04-16
Bra regi av upphovsduon till Crankfilmerna och snygga specialeffekter. Manuset är dock spretigt och funkar inte riktigt, även om jag kan ana en viss inspiration från Terminator 2.
Maxter
2014-04-12
Svin dålig faktiskt. den kändes så fel. Den första rullen var klart mycket mer underhållande.