2.9

Livet från den andra sidan

I denna romantiska komedi får vi möta Bertram Pincus, en man som inte kan räkna social kompetens som en av sina starkare egenskaper. En dag avlider Bertram helt oväntat, men lyckas mirakulöst återupplivas efter sju minuter. Detta bidrar till en ny, för honom, mycket irriterande egenskap ? han kan se spöken.

Originaltitel Ghost Town
Regissör David Koepp
Manus David Koepp, John Kamps
Genre 2000-tal, Komedi, Fantasy, Romantik
Skådespelare Ricky Gervais, Tea Leoni, Greg Kinnear, Alan Ruck, Kristen Wiig, Bill Campbell, Aasif Mandvi, Dana Ivey

Halofreak92swe
2015-03-08
Charmig, smårolig och annorlunda romantisk komedi. Helt ok. 3-.
2014-12-24
Ricky Gervais är i riktigt fin form här och manusförfattare/regissör David Koepp har försett honom med sköna och underhållande repliker(kanske har Gervais bidragit en del?). Ser man till historien så ligger den hela tiden på gränsen mellan att vara orginell och oorginell samtidigt som den kämpar mot det som är typiskt romantisk-komedistuket från Hollywood. Ibland förlorar filmen kampen och inbland överraskar den och vinner. Gillar du Gervais så är det inget snack om saken. 3+
StureStenhög
2014-03-27
Ingen katastrof direkt, men verkligen ett praktexempel på slött filmskapande. Själva scenariot tilltalar mig egentligen, och att det gjorts förr är inget problem, men man har sannerligen inte lagt mer tankeverksamhet på det än vad som var absolut nödvändigt. Spökgrejen används lite godtyckligt när det passar, så potentialen utnyttjas inte alls och det blir inget annat än en vanlig rom-com-gimmick. Premissen för själva kärlekshistorien är verkligen lövtunn, och den följer sen den givna vägen med tillhörande moralkakor. Mest av allt stör jag mig dock på att karaktärerna beter sig ologiskt mest hela tiden, återigen beter de sig som det passar filmen för tillfället. Den misantropiska humorn har iaf sina stunder, och även om det är en ganska trött skildring av en misantrop-karaktär, så gillar jag huvudpersonen lite grann. De flesta av de brister jag har nämnt är också överkomliga, särskilt sedda var och en för sig. Visst är det helt okej underhållning för stunden, och nog finns det klart värre val man kan göra om man vill se nåt i den här genren, men jag hade behövt nån form av gnista av genuin inspiration för att lyfta det här över en stark tvåa
Docklands
2014-02-23
Fokuset är så otroligt fel här, för att tilltala mig. Men lite rolig vart det på sina ställen. Men allt borde göras om.
booby
2013-05-29
Mja.. chill film men rätt svagt betyg.
Xenox
2012-12-28
Filmen funkar att se om man har tråkigt, men den kunde ha gjorts bättre. Stark tvåa.
karlmats
2012-12-20
Jag gillade den här ännu mer vid en omtitt och 3an stärks. Även om filmen är en total bagatell så är den väldigt lätt att bara tycka om för vad den är och att den inte försöker vara något mer än vad den är. Ricky och Leoni är väl ett så udda par man får se i Hollywood och att det faktum att de får det att funka säger en hel del om utförandet här. Älskar båda och den här gången var t.o.m. Kinnear kul att se. I sin lilla roll som doktor tycker jag också Kristen Wiig visar att hon är en av de roligaste kvinnliga skådisarna idag. Charmigt och med ett perfekt slut, jag kan inte begära mer.
Deepshit
2012-07-08
Tråkig standardfilm som aldrig blir något intressant fast med en kul rollista. Greg Kinnear och Ricky Gervais är sevärda men det hjälper inte. Gervais gör en roll som påminner om hans karaktärer från The Office och Extras men det blir aldrig så kul som serierna. Filmens story känner man också igen från andra filmer. Lagom, tråkig och inget speciell.
tvamvarg
2012-07-08
Javars. Ricky är kul. Småtrevlig i övrigt. Trean är rätt svag, dock.
Eatmysheisse
2012-05-21
Helt okej film. Gervais ger filmen humor, utan honom hade den inte varit mycket att hänga i julgranen. Angränsar till en 3 men det finns något som saknas. Ingen film man ser om igen.