2.5

Ghostbusters

Erin Gilbert och Abby Bergman är ett författarpar som skriver en bok om att spöken finns i verkligheten. Några år senare får Gilbert ett prestigefyllt lärarjobb på Columbia University, men hennes bok dyker upp och hon blir utskrattad av akademin. Gilbert återförenas med Bergman och andra när spöken invaderar Manhattan och teamet måste rädda världen.

Originaltitel Ghostbusters
Alternativ titel Ghostbusters: Answer the Call, Ghostbusters 3, Untitled Ghostbusters Reboot, Ghostbusters: Answer the Call
Regissör Paul Feig
Manus Katie Dippold, Paul Feig
Genre Action, Komedi, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Kristen Wiig, Melissa McCarthy, Kate McKinnon, Leslie Jones, Chris Hemsworth, Neil Casey, Andy Garcia, Cecily Strong, Charles Dance, Michael K Williams, Matt Walsh, Ed Begley Jr, Steve Higgins, Michael McDonald, Karan Soni, Zach Woods, Bill Murray

päronanton
2019-07-11
Ghostbusters filmerna är verkligen charmiga! Denna var bra, kul med nya huvudrollsinnehavare, kul också att dom gamla huvudrollsinnehavarna tittar in på ett hörn. Helt klart sevärd är denna rulle!
Stan
2018-12-17
enerverande som få. krystat, humorlös och man använder Bill Murray's cameo på ett förnedrande sätt. Usch
vonadel
2018-11-24
Nah, tycker inte denna gav nåt. Saknar charmen som originalet hade. Det bästa var nästan cameo-inslagen. 4/10
picklessmulan
2018-11-12
Bättre än väntat.
Raimo_1985
2018-08-14
Ganska rolig ibland, och ibland inte ett dugg rolig. Lite svårt det här med Ghostbusters för mig, för jag har inget fan av den första filmen heller och de efter den första vet jag inte om jag sett. Jag ser nu att jag sett andra filmer av den här regissören som jag gillar. Man kanske ska ta och se allt då, haha.
deftune
2018-08-04
Tycker den var bra o rolig. Visst lite off timing ibland men vafan så länge man går in med låga förväntningar så :)
matti_jaaaro
2018-07-29
Skulle till att ge den en 3:a för den var väl inte värre än nåt annat liksom, tror jag skulle gett originalet en trea idag om jag såg den som vuxen, men så insåg jag att jag inte kommer ihåg en enda scen trots att jag såg det för ett par månder sen.
HerrNenne
2018-07-04
Det här var ju faktiskt riktigt kul. Gillar speciellt första halvan. Många blinkningar fungerar. Först när det blir action och massa effekter som det blir lite tråkigt.
Murvel48
2018-05-26
Ett humorbefriat bottennapp med värdelös dialog och usla skådisar. Beklämmande!
Qhorinhalfhand
2018-05-19
Den stora missen är manuset men även humorn som stundtals är helt pajig. Man kan kolla på filmen för specialeffekterna och för en del roliga punchlines, men inte om man väntar sig en värdig uppföljare. Kan ge filmen en stark 2a ändå.