2.2

G.I. Joe: Retaliation

G.I. Joes slåss inte bara mot sin dödsfiende Cobra, de möts även av ett internt hot från regeringen som hotar deras överlevnad.

Originaltitel G.I. Joe: Retaliation
Regissör Jon M Chu
Manus Rhett Reese, Paul Wernick
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Channing Tatum, Dwayne Johnson, Adrianne Palicki, Ray Stevenson, Joseph Mazzello, Walton Goggins, Ray Park, Arnold Vosloo, Jonathan Pryce, Lee Byung-hun, Elodie Yung, Matt Gerald, DJ Cotrona, Luke Bracey, RZA, Bruce Willis

Skapad 2019-11-08 av AugustDellert
Den nya G.I. Joe-filmen med undertiteln Retaliation fortsätter där den förra slutade. Cobra Commander och Destro är fängslade medan superstyrkan som kallar sig G.I. Joe inväntar den hämd som ut...   Läs mer »

Skapad 2019-10-27 av Mihon86
Yo-ho-Joe Cobra har tagit grep om makten i vita huset med en maskerad mastermind som president. G.I. Joes är likviderade och svartmålade som terrorister av sin ärkefiende. Men de få som överlevt...   Läs mer »

Murvel48
2022-01-08
Ett tag var det som om jag tittade på två olika filmer samtidigt. X-men meets The expendebles. Trots all action var det oengagerande och tråkigt.
Raimo_1985
2016-10-25
Supermacho och mycket lök, på ett inte så bra sätt.
uncle_funk
2016-08-01
Som många sagt tidigare, medioker action. Funkar till pizzan men ingenting man kommer ihåg.
2016-06-03
Rätt köttig och fet action med tvär gryma The Rock.
Angeliana
2015-05-10
Ugh, gillade inte första filmen men tror att denna till och med var sämre (minns knappt något av första så det är svårt att avgöra). Totalt ointressant. Frågar någon mig om någon dag vad filmen handlade om så kommer jag ha svårt att komma ihåg det, och då är jag en sådan irriterande människa som minns allt när det gäller film.
marleey
2015-02-27
En okej actionrulle inom sin genre kan jag sträcka mig till. Man blir underhållen för stunden för att sedan snabbt fall i glömska. Dwayne Johnson är tillbaka i en oseriös "spännis"-roll och det är minst sagt sådär. Bruce Willis gör en skönt inhopp som åldrad veteran. En roll han som alltid passar bra i. Lika mycket som Willis passar i sin roll är RZA dum i sin. Den del cool karaktärer som är väldigt ytliga, precis som storyn. Actionscenerna och effekterna är inget att klaga över. Det är snarare så att att det blir för mycket av det goda när folk duckar kulor på knappa metern och den ena super gadgeten avlöser det andra. Å andra sidan är det ganska väntat med tanke på att allt detta är baserat på actionleksaker.
Supernaut
2015-02-21
Medioker action.
zallaxx
2015-01-03
Bättre skådespeleri än i ettan, fortfarande kul tech.
RichardEk
2014-12-25
Den första filmen om G.I. Joe hade sina stunder av underhållande action. I denna habila uppföljare ser vi dock inte så mycket nytt eller extraordinärt av vara sig kampsport eller action. Undantaget är scenen längs klippväggen men en bra actionscen gör inte en actionfilm. Rutinmässiga insatser av Johnson och Willis, standardiserad kampsportskoreografi och munderingar som för tankarna till "Mortal Kombat" är vad som i stort sett bjuds på.
dafreakish
2014-11-15
Det här är en sån där film som är så genomrutten att man bara sitter och suckar oavbrutet. Patetiskt dåligt manus, genomfåniga karaktärer och actionscener så repetitiva att det känns som man ser en Michael Bay film. Horribelt. Jag förstår varför Tatum ville lämna skutan.