2.7

Giallo a disco

Det är uttagning för en dansshow, och det är många förväntansfulla själar som vill åt en roll. Men plötsligt sker ett mord – är det någon som är beredd att gå så pass långt för att få vara med?

Originaltitel Murderock - uccide a passo di danza
Alternativ titel Slashdance, Murder Rock
Regissör Lucio Fulci
Manus Roberto Gianviti, Gianfranco Clerici, Vincenzo Mannino
Genre Thriller, Drama, Mysterium, 80-tal
Skådespelare Claudio Cassinelli, Olga Karlatos, Ray Lovelock, Cosimo Cinieri, Giuseppe Mannajuolo

Skapad 2019-11-09 av
I inledningen är det Fame/Flashdance/Breakin´ orgie utan dess like, något som verkar ha fått dom mest härdade Fulci-fansen att sky denna filmen som pesten. Det utvecklar sig till en Giallo i stan...   Läs mer »

Biberkolben
2014-11-24
www.youtube.com/watch?v=CGW_WjmgpzM
Biberkolben
2014-11-24
Efter att ha sett denna fantastiska musikvideo så är jag jävligt sugen på att se filmen! http://www.youtube.com/watch?v=CGW_WjmgpzM
ulke666
2012-03-02
Nja, jag fastnade inte riktigt för denna giallo/Flashdance hybrid och musiken har jag tröttnat på efter 1 min. Inte heller storyn lyckas engagera mig nåt större men emellanåt är det ändå rätt okej.
2012-01-15
Snygga brudar dansar runt i trikåer till synthigt soundtrack av Keith Emerson i denna sentida giallo. Tämligen oblodigt för att vara fulci och inget förutom musiken sticker direkt ut. Underhållande i all sin dumhet, men inget jag rek starkt varken för Fulcifans eller giallofans.
menschenfeind
2009-08-11
En av Fulcis bättre.
Kriffot
2009-04-05
Alla de sedvanliga ingredienserna plus en del rätt schysta dansscener som spexar till det hela. Gillade musiken också, men ändå inget utöver det vanliga,
idd
2009-04-05
stabil sen giallo av fulci med fina dansscener till skum belysning.. inte särskilt slaffsiga mord å en ovanligt lätt story å lista ut.. men det funkar!
akasava
2008-09-17
Svag trea. Faktiskt rätt så sevärd. Enormt cheesy, och soundtracket är ett särartat fenomen i sig. Tillsammans med Black cat, och möjligen Devil's honey, Fulcis mest kompetenta åttiotalsfilm.
JoeL431
2007-11-28
Ah, denna var ganska bra.
filmmange
2007-05-08
Kul giallo av mästaren Fulci.