2.9

Gigantic

Brian Weathersby är en 28-årig försäljare på ett företag för svenska madrasser. Han är son till ett till åldern kommet par och den yngste sonen i en trio av framgångsrika bröder. Nu söker Brian efter var han hör hemma i världen...

Originaltitel Gigantic
Regissör Matt Aselton
Manus Matt Aselton, Adam Nagata
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Paul Dano, Zooey Deschanel, John Goodman, Edward Asner, Jane Alexander, Ian Roberts (II), Robert Stanton, Clarke Peters, Daniel Stewart Sherman, Mary Page Keller, Zach Galifianakis, Brian Avers, Leven Rambin, Susan Misner, Matt Walton, Ilana Levine

supermancover
2017-02-07
Själva filmen är kanske sådär, men både Zooey Deschanel och Paul Dano gör ett himla bra jobb ändå + att jag gillade soundtracket mycket. Svag trea.
AlbinWesley
2013-11-23
Han är ju helt klart något på spåren här i sin rätt märkliga men inte desto mindre underhållande debut, Aselton. Det är på god väg mot en fyra, mycket tack vare Paul Dano och Zooey Deschanel i fina huvudroller och även i övrigt god skådespelarensamble. Dessvärre har det blandats in lite för mycket tokigheter, och bland dem ett fåtal rakt dåliga scener. Om Aselton själv inser dessa tillkortakommanden är jag dock övertygad om att nästa försök kan bli något alldeles extra.
NektarN
2013-06-30
Rätt seg och tråkig. Hände inte så hemskt mycket. Zooey och Goodman var de enda som höll uppe filmen.
anorak
2011-06-17
En film full av kul infall och bra idéer -- i form av trådar som aldrig knyts ihop. Bra genomförande men med brister på manusstadiet tyvärr. Blir en trea eftersom det ändå var en okej filmupplevelse, + att jag finner både Paul Dano och Zooey Deschanel djupt sympatiska.
cred2winona
2010-02-05
Älskade det lugna tempot. Dock sidospåret med uteliggaren var inte så nödvändigt, men ack så roligt.
fridenpaden
2009-10-01
nä. vad tänkte dem egentligen?
elzplz
2009-08-25
älskar zooey. filmen var dock aptrist.
Cloonie
2009-08-18
En svag tvåa. Den kändes lite seg, ganska tråkig och jag tyckte att det egentligen inte hände så mycket.
eppjones
2009-08-09
Njae, trevliga skådisar men lite väl fattigt innehåll.
Vilekon
2009-08-07
Jag tycker det är fantastiskt med en film som vågar trotsa dogman om "inga lösa trådar". Den var skitbra. Tappade lite tempo i mitten, men asmysig annars.