1.5

Gigli

Larry Gigli är en gangster som för att rädda sin boss från att bli åtalad måste kidnappa sonen till en välkänd åklagare. Men han blir under tiden kär i kampsportsexperten Ricki som får honom att inse att hans jobb kanske inte är helt rätt att ha.

Originaltitel Gigli
Alternativ titel Gigli - Tough Love
Regissör Martin Brest
Manus Martin Brest
Genre Komedi, Kriminalare, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Ben Affleck, Jennifer Lopez, Justin Bartha, Lenny Venito, Christopher Walken, Al Pacino, Lainie Kazan, Missy Crider

Skapad 2019-12-02 av Loomis
Det här är kanske en av förra årets mest omtalade filmer. Tyvärr inte i dom sammanhang det är tänkt. ”Gigli” blev utan tvekan den mest sågade filmen förra året. Just när Ben Affleck kommi...   Läs mer »

PeterTheW
2018-02-13
Dåligt, visst. Men den där riktiga "kass-stämpeln" saknar jag.
yrkeschaufföre
2016-05-01
Ja, dålig och obegriplig sammanfattar den rätt bra. Jag gillar Jennifer och har inget emot Ben men här är de inte övertygande. Det bästa som den här filmen lett till är en sketch i SNL där Ben driver med sig själv. En ganska stark etta är den värd, mest för att skilja ut den från sågningar.
2015-03-04
Alltså herregud, detta är så mycket sämre än jag väntat mig. Alltså, den är inte sådär kalkonusel. Utan den är bara DÅLIG. En helt obegriplig film. Det "sexuellt laddade" samspelet mellan Affleck och Lopez är jawdroppingly awkward.
kakbakarn
2015-02-16
Helt klart närmre tvåan än en svag etta. Den är undermålig på flera fronter, förstås, detta gäller inte minst manus, dialog och skådespel, men en grundläggande professionalitet finns ju alltid när det är Hollywoodfilm. Detta är dock bara till filmens nackdel. Då en film som The Room kan älskas för att den är så amatörmässigt usel, så är den här svårare att tycka om eftersom den bara är riktigt usel om man betänker att det är proffs som sysslat med produktionen. Det finns mycket liten charm över sådan undermålighet. Jag mådde i alla fall sällan aktivt dåligt av filmen och finner den inte särskilt stötande (supertrist är den inte heller, även om jag inte pallade att se hela på en gång), så det är långt ifrån en av de värsta filmerna jag sett. Stark etta.
2014-11-20
Jag kan inte förstå varför denna filmen har fått så mycket skit! Filmen har en härlig humor och riktigt fyndig dialog. Dessutom är Ben Affleck riktigt bra och J.Lo har aldrig varit bättre eller sexigare. Det syns tydligt att de två hade sex under denna tiden för kemin mellan dem får min TV att spraka. Skit i vad filmkritikerna har sagt och se den!
Gigi1943
2014-09-09
"Vill du se en riktigt dålig film?" frågade sonen och jag utropade "JAA" (det är alltid kul att se filmer som han dissar) och jag satt mest och halvflinade filmen igenom, inte för att den var rolig men för att jag givetvis höll med sonen betr betygssättningen. Gillar inte Lopez, hon skall alltid föreställa sexig men är mestadels lite halvpluffsig, Affleck påminde lite om Elvis, både frisyrmässigt och vissa rörelser (medvetet?). Oups Walken, var kom han ifrån? Och hur fick man Al Pacino att ställa upp i detta pekoral (undrade vad det var för en gubbe som påminde om honom, och så var det han när eftertexten rullade ...suck). Jag fattade aldrig varför de hade kidnappat grabben, tots att jag - märkligt nog - var klarvaken hela tiden. Ville inte missa nåt av eländet. Solklar och STARK etta!
Howler19
2014-03-17
Den här filmen får för mycket skit. Så dålig är den verkligen inte.
Murvel48
2013-06-12
Finns inte så mycket att tilläga. Håller med föregående talare.
fetpoet
2012-08-01
Hur lyckas man krångla ihop en film så mycket? Om man ändå ska göra en dålig film kan man väl göra en bra dålig film? Skulle varit så lätt att göra en helt vanlig dålig film men den försöker vara så mycket mer. Konflikten förklaras inte ens. Karaktärernas är så tråkiga att deras dunkla bakgrund inte är något man reflekterar över. Och manuset försöker inte hitta motiv till karaktärernas handlingar heller, vilket göra filmens handling helt ohållbar. Och så jävla mycket onödiga scener, och monologer. Hur fick författaren för sig att ha en 5 minuters monolog av Lopez om vagina? Hur tar det historien vidare? Affleck överspelar som en idiot (har aldrig sett honom i en bra film, men om han ändå är stjärna borde det väl finnas något bra i honom?) och Lopez är så stel att hon behöver yoga on-screen för att tighta av. The Mentally Deranged Brother tappar persondrag hela tiden. Först helt omöjlig sen lättas upp. Dom utnyttjar skadan för att inte dra upp några jobbiga frågor om motiven. Nej usch fan. Värst var Christopher Walken som dyker i 4 minuter sen drar utan att någonsin nämnas igen, bara för att pusha den stillastående storyn på ett helt jävla overkligt sett. Usch fan. Och Pacino. Orkar inte ens börja.

2012-01-13
Blev glad av att få möjligheten att klämma den här filmen, det hör liksom till allmänbildningen. Al Pacino är ett skämt. Ben överraskar också genom att vara ett skämt. Jennifer Lopez är ett skämt. Kanske den mest roliga och sevärda ettan någonsin, åtminstone är den där uppe och krigar.