Gimme the Loot

När Malcolm och Sophias senaste graffitiverk klottras över av en rivaliserande liga bestämmer de sig för att göra väsen av sig på riktigt genom att tagga New York Mets home run-äpple.

Originaltitel Gimme the Loot
Regissör Adam Leon
Manus Adam Leon
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Tashiana Washington, Ty Hickson, Meeko, Sam Soghor, Adam Metzger, Greyson Cruz, James Harris Jr, Zoë Lescaze, Joshua Rivera, Melvin Mogoli, Leah Hennessey, Howard Donowitz, Konstantinos Kliakas, Angelo Rodriguez

hestret
2014-01-25
En rolig (på ett bra sätt) film som jag tyckte kändes mycket äkta och originell. Visst kan filmen uppfattas som "intetsägande", då plotten är väldigt sekundär i en film där vi har många längre konversationer i en och samma tagning. Kunde ibland kännas som en litet mindre ångestdriven och lite mer smutsig modern Woody Allen och då inte bara för att det utspelar sig i NYC. Förutom att hela filmen känns väldigt fräsch och kul så är den också riktigt bra på ett mer tekniskt plan. Huvudskådisarna är riktigt bra båda två, musiksättningen är perfekt (indragande, passande och vet när den ska sluta) och fotot är sobert och snyggt. Manuset är bra och dialogen är naturlig och skön för det mesta även det fanns vissa linjer och vissa birollsinnehavare som förstörde illusionen lite. Skönt också att filmen vågar vara kort för det fanns nog ärligt talat inte så mycket mer material. Det är en stabil fyra för mig (83/100)
Howler19
2014-01-13
Samtidigt som filmen är ganska intetsägande och har en i grund och botten inte alltför sympatisk premiss, så fungerar det bra som ett simpelt och avslappnat porträtt av några ungdomars sommardagar i NYC.