2.9

Girl Fight

Inspirerad av en sann händelse berättar filmen om en 16-årig student vars liv hamnar i en nedåtgående spiral när hennes tidigare vänner bestämmer sig för att ladda upp en video där de spöar upp henne.

Originaltitel Girl Fight
Regissör Stephen Gyllenhaal
Manus Benita Garvin
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Anne Heche, James Tupper, Jodelle Ferland, Tess Atkins, Keely Purvis, Genevieve Buechner, Taylor Hui, Caley Dimmock

2019-05-04
Lite "Utbildningsradion har gjort en film om mobbning" över det hela. Men dessvärre finns det alltid skäl att göra fler och fler sådana här filmer, så den har definitivt ett existensberättigande. (6/15)
LTT86
2014-06-05
Jag kan se vad det här filmen försöker berätta. Men om jag vill lära mig att mobbning är fel, så titta jag på en dokumentär om såna saker.
Leala
2013-01-19
Den är lite långsam stundvis , kunde varit en 4..
cruze
2013-01-17
Skådespelarinsatserna har mycket att önska och är bitvis pinsamt dåliga. Handlingen är alldeles för övertydligt överdriven för att det ska kunna bli högre än en tvåa.
Murvel48
2013-01-17
Usel! Duger möjligen som övertydligt sedelärande upplysningsfilm på högstadiet.

2012-08-16
Över förväntan och mycket obehaglig film. Delar av den skulle kunna vara taget direkt från uppladdade klipp på You Tube. Det är väl det som gör den så otäck också, att den är verklighetsbaserad och att detta sjuka fenomen förekommer i vår värld. Vidrigt.
socorro
2012-08-16
Överraskande hemsk och överraskande bra. En film som verkligen berör, kanske för att den är en verklighet för alltför många personer.
Elizadushkufan
2012-08-15
Mycket välgjord film som berör från början till slut. Jodelle Ferland agerar så övertyande att det nästan känns som en dokumentär. Själva handlingen är så hemsk, men viktigt ändå att ta upp. Starkt slut. Kan inte annat än ge den en stark 5:a i betyg.
swordfih778
3/5 blir betyget
swordfih778
2012-08-15
Faktiskt över förväntan. Det började lite segt och som en b-tonårsfilm men utvecklades till något obehagligt. Att den är baserad på en verklig händelse gör den ännu bättre och är nästan en förutsättning för den här typen av filmer.