2.3

GirlHouse

Kylie Atkins är en vacker ung collegestudent som är i desperat behov av pengar. Efter att ha övertygat sig om att internetporr kan vara svaret på hennes ekonomiska problem, flyttar hon in i ett hus där en grupp bedårande unga kvinnor livnär sig på just internetporr. En natt medan Kylie är ute, förolämpar en av de andra kvinnorna en onlinekund, en galen psykopatisk datatekniker, som bestämmer sig för att hämnas. Kylie återvänder till huset för att finna sig själv avskuren från omvärlden och i en skrämmande kamp för överlevnad.

Originaltitel GirlHouse
Alternativ titel Girl House
Regissör Trevor Matthews, Jon Knautz
Manus Nick Gordon
Genre 2010-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Ali Cobrin, Adam DiMarco, Slaine, Alyson Bath, Elysia Rotaru, Alice Hunter, Chasty Ballesteros, Zuleyka Silver, Wesley MacInnes, Erin Agostino, Camren Bicondova, James Thomas, Isaac Faulkner, Baylee Wall, Nicole Arianna Fox

Zok
2018-02-09
En överraskning faktiskt. Som Slasher fungerar den bra.
amam
2018-01-31
Hyfsat grundkoncept antar jag och de gör ett försök till att fylla ut skurken och hans motiv men som slasher är det ett ganska blekt försök. Stark tvåa.
idd
2016-10-12
Oj vilka blandade känslor. En del aspekter är svinbra och en del är verkligen skit. Svårt att säga mer utan att spoila, men här tappas stor potential bort. Hoppas nästa försök blir mer lyckat!
2016-07-22
Jag blev lovad retrodoftande slasher och med Kanada som produktionsland verkar det mesta möjligt numera då de presterar starkt i skräckgenren. Men Girlhouse är en högst ordinär skräckis som visst har en maskerad galning och blodigheter, men avsaknad av intressanta karaktärer och stämning som gjorde många gamla slashers så sköna. Skulle inte påstå det finns något av det gamla i den här förutom möjligtvis själva användningen av konceptet.
LunaAmetist
2016-07-19
Filmen börjar intressant vilket får mig att vilja titta, tycker idén med själva huset där de jobbar är nytänkande och skulle kunna vara på riktigt. Synd bara att den sedan spårar ur när det är killing-time... Slutet blev lite långdraget tycker jag, men en stabil 3:a tycker jag ända att den förtjänar i betyg, jag somnade ju inte. ;)
TheHorrorfan
2015-08-15
Håller med om att själva ideén är ganska originell. Vilket är positivt, sen så är det en underhållande film som faktiskt tjänar på att ha ett långsamt tempo. Svag 4a.
Kimchi
2015-07-18
Trevor Matthews visar att han kan sin slasher! I en genre som är ganska bunden av oskrivna regler lyckas han ändå få sin film att kännas någorlunda modern. Är det en bra film? Nja, men som slasher står den sig väl, speciellt i den numera svaga konkurrensen. Guilty pleasure, japp! Stort plus till slashern som känns stark. Hade dock föredragit om man man struntat i att förklara hans motiv så ingående.
haxorhank
2015-03-03
Slain borde hålla sig till musiken.
PeterTheW
2015-02-20
Bättre än väntat. Underhållande och snyggt gjord. Även om det är väl mycket fokus på tjejernas kroppar och de flesta i slutändan verkligen bara framställs som hjälplösa objekt så har man åtminstone lyckats tillföra nåt lite originellt till en tråkig genre.