2.1

Girls Trip

Historien följer fyra vänner som reser till New Orleans för den årliga Essence-festivalen och bland vilda fester och heta romanser stärks deras systerskap.

Originaltitel Girls Trip
Alternativ titel Girl Trip
Regissör Malcolm D Lee
Manus Kenya Barris, Tracy Oliver
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Regina Hall, Queen Latifah, Jada Pinkett Smith, Tiffany Haddish, Larenz Tate, Mike Colter, Kate Walsh, Kofi Siriboe, Lara Grice, Deborah Ayorinde, Tonea Stewart, Ricky Wayne, Shrey Neil, Donna Biscoe, Robert Miano, Aadyn Encalarde, Cayden Williams

Robkiller
2019-07-20
Vilken dynga
haajen
2018-12-16
Bjuder på en del skratt men i övrigt är det inte speciellt minnesvärt.
dafreakish
2018-08-15
Den här filmen är rolig, skrikig, flamsig och med spretigt manus. Den lämnar helt enkelt en hel del att önska. Men med genombrottet Haddish i storform så får den ändå en tvåa i betyg.
2017-11-06
Ganska exakt vad man förväntar sig. Jag gillar ändå att den är såpass vulgär som den är och att det finns en kvinnlig blick som ändå känns lite kul att se. Men det är normativt och trista stereotypa skämt osv osv osv. Så inte alls bra. Men ändå.
StureStenhög
2017-10-19
Det fanns nog aldrig någon realistisk chans att jag skulle gilla det här, så jag får vara glad för att jag inte hatade den. Huvudpersonerna till trots så är det i princip en vanlig fantasilös grabbkomedi, men de riktigt bedrövliga sekvenserna är iaf begränsade i antal, och här och var lyckas den åtminstone vara lite kul. Den största styrkan ligger i att huvudrollsinnehavarna har så bra kemi tillsammans, och att de verkligen känns trovärdiga som ett kompisgäng med en lång historia i bagaget. Tyvärr är det svårt att inte bli lite spyfärdig framåt slutet dock, där blir det högtravande tal och en allmän uppvisning i hur man knyter ihop en säck så osmidigt som möjligt. Den är alltså inget vidare, men den kunde vara sämre
Spidde
2017-10-09
Skitfilm på många sätt, men ändå med ett överraskande starkt manus (i vissa av scenerna iaf) och viss själ. Det är en billig amerikansk komedi med alla de vanliga ingredienserna, att det dock är ett gäng medelålders afroamerikanska kvinnor som står för dumheterna ger filmen en viss fräschör som kanske inte ska underskattas.
Harford
2017-10-04
En gräslig historia gjord speciellt för svarta amerikanska kvinnor i 50-årsåldern. Kanske de gillar den, men mycket få andra. Uselt manus, dåligt, överdrivet skådespeleri och värdelös regi. Det finns INGET bra med den här filmen. Inget! Möjligtvis att Will Smiths fru är snygg. Den sprider också myten att absint skulle vara värre än annan sprit. Den klart sämsta filmen hittills under 2017.
foppa99
2017-10-03
Herrejeeeeeeeeeeeeeesus
Lotso
2017-09-21
I sin helhet är Girls Trip en rolig film som ändå levererar ett antal skratt. Skådespelarna är bra i filmen, och har bra kemi med varandra. Jag gillar även att filmen vågar vara sentimental och har dramatiska stunder i sig, som faktiskt gör filmen bättre. Det är ingen banbrytande film. Den är fortfarande klyschig på sina ställen. Men jag hade en kul tid under filmens gång, och kan gott rekommendera den till både kvinnor och män.
ulpe01
2017-08-14
Är ungefär en halvtimme för lång, och kunde lätt kortats ner till 90 tajta minuter. Istället blir det nåt skratt här och där med en massa onödigt fluff. Försöker väl chocka med lite "vuxet" språk, men det lyfter inte riktigt. Bra skådisar.