2.7

Give Me Liberty

Vic kör färdtjänst i Milwaukee, USA:s mest segregerade stad. Varje morgon väntar kunderna på skjuts. Men det är inte bara de äldre och funktionsvarierade som räknar med Vic. Mellan körningarna måste han hindra sin farbror från att sätta eld på köket, flytta en soffa och släpa upp en madrass, rädda en diabetiker från att hamna i koma och köra alla sina ryska släktingar och grannar till en begravning. Så bryter det ut kravaller. De räknar med Vic – och Vic har aldrig hjärta att säga nej.

Originaltitel Give Me Liberty
Regissör Kirill Mikhanovsky
Manus Kirill Mikhanovsky, Alice Austen
Genre Komedi
Skådespelare Lauren 'Lolo' Spencer, Chris Galust, Maxim Stojanov, Darija Ekamasova, Zoya Makhlina, Dorothy Reynolds, Sheryl Sims-Daniels, Steve Wolski, Michelle Caspar, Ben Derfel, Jehonathan Guzman

2020-06-22
Jag tycker sånt här kaos och stress mest är irriterande, har en del fina poänger, naturligt skådespeleri och skildrar mycket men jag vare sig engageras eller roas. Svag tvåa.
AgnesPetter
2020-05-17
en film som träffar en rätt i trynet. sitter med andan i halsen och pendlar mellan nervösa skratt och ordlöst flämtande i säkert 50 min i sträck, det kan inte vara annat än ett gott betyg
karlmats
2020-02-23
Det här var kaotiskt. Egentligen döljer det sig nog en fin historia bakom allt detta, det är socialrealism som belyser ett trasigt system och människorna i det. Någon ren komedi är det verkligen inte, snarare ett hetsigt drama med mörka komiska inslag. Man tycker synd om Vic som försöker så gott han kan. Man tycker synd om situationen alla hans handikappade kunder befinner sig i, och hopplösheten för egentligen alla inblandade. Samtidigt tycker jag också lite synd om mig själv som måste sitta i biostolen och dräneras på energi bara genom att titta på hans jobb. Man blir lite glad över att ens egen tillvaro är så pass mycket lugnare, men jag vet inte om det behövs nästan två timmar av mitt liv i retur för den känslan. En del fina scener när tempot tas ner ett par hack, men åksjukan de övriga 100 minutrarna var inte värt det. Förstår att folk kan gilla det här, men jag klarar inte av det.