2.3

Glada hälsningar från Missångerträsk

Nadja är singel i storstan medan systern Lotta bildat familj i Norrland och skaffat massa barn. Men även för Nadja tickar den biologiska klockan och snart är hon beredd att göra nästan vad som helst för att få adoptera ett barn. När adoptionsreglerna plötsligt ändras har hon 30 dagar på sig att hitta en partner att gifta sig med. I stan är det hopplöst att hitta någon som vill ställa upp på så kort varsel. Men i Norrland kanske?

Originaltitel Glada hälsningar från Missångerträsk
Regissör Lisa Siwe
Manus Martina Haag, Vasa
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Martina Haag, Ola Rapace, Bert-Åke Varg, Eva Fritjofson, Henrik Norlén, Sofia Ledarp, Lars Henrik Blind, Nik Märak, Dag Malmberg, Sofia Rönnegård, Elisabeth Wernesjö, Sannamari Patjas, Rafael Pettersson, Maj Doris Rimpi, Maxida Märak

molls
2019-12-21
Finns det inte en enda skådespelare i hela Sverige som faktiskt pratar Norrländska som man hade kunnat använda istället?
Muhammed
2017-10-28
Det där duger inte. Styltigt med helt fel kvinnlig skådespelare, om hon nu är det?
wiberga
2016-11-02
Rätt fånig men kul ändå, passar som avslappnad inte-tänka-film.
AjaxSwan
2016-08-29
Den här filmen har man sett 10 gånger i amerikansk tappning, men den håller upp hyfsat ändå. Samspelet Haag Rapace funkar utmärkt, och birollerna med Varg i spetsen berikar. Det tröttsamma slutet med svek och tillbakahitt blir dock alldeles för klyschigt. 3:a(6/10)
yrkeschaufföre
2016-08-24
Fruktansvärt förutsägbar men om den varit amerikansk hade jag inte regerat över det så den får ett godkänt betyg! Min största invändning är tillfället när de tvunget måste röka.
foppa99
2016-07-29
Tyvärr. Inte Helt usel.. Men tillräckligt för en 1a
kallewj
2016-07-24
Skäms Ola! Du är ju en riktig skådis
PeterTheW
2016-03-31
Vi vet precis vad som ska hända, det är klyschigt på alla sätt men den är faktiskt riktigt rolig... kul att se Varg också.
2016-02-20
Jag gillar ambitionen här att skapa en romantisk-komedi a la Hollywood och samtidigt försöka försvenska det så mycket som möjligt. jag gillar också de mysiga och charmiga karaktärerna. Samtidigt så faller filmen in i alla klyschor som finns och de logiska luckorna i Haags huvudkaraktär är alltför många. Går att titta på men inget minnesvärt. 2+
_Fia_
2016-02-17
Jag. Pallar. Inte. Martina. Haag. Det är så sjukt dålig film, dålig handling, dåligt skådespel, dåliga effekter. Hade jag sett den själv hade jag stängt av efter ca 10min