2.2

Gladiatorkvinnorna

Slavinnor tvingas att bli gladiatorer i det antika Rom.

Originaltitel The Arena
Regissör Steve Carver, Joe D'Amato
Manus Joyce Hooper Corrington, John William Corrington
Genre Action, Äventyr, 70-tal
Skådespelare Pam Grier, Margaret Markov, Lucretia Love, Paul Muller, Daniele Vargas, Marie Louise Sinclair, Maria Pia Conte, Rosalba Neri

Raimo_1985
2019-03-01
Inte mycket till film men sevärd bara på grund av bombnedslaget Margaret Markovs medverkan.
LTT86
2014-08-02
Det är så mycket fel här så gör att jag bara vill gå "RAGE!" För det första, människorna här är så j--la dumma i huvuden! Jag tror att regissörer sa åt skådespelare att dom skulle spela en viss karaktär, men glömde bort att ge dom en manus. Så han sa åt dom att säga det första som ploppade upp i deras huvud, även om det lät så otrolig dum. För det andra, människorna i den tiden betedde sig inte så som dom gör här. Hur vet jag det? Jag har sett massor med romerska och grekiska filmer och har lärd mig ett och annat. För det tredje, om dom ska göra en story så har med kvinnliga gladiatorer så har jag inga problem med det. Det låter som om det kan bli intressant. Jag har minst 7 olika story om hur det kan bli intressant, men istället så går dom för en kopia av Spartacus! För det fjärde och sista, herregud vad jag avskydde Margaret Markovs karaktär så mycket! Det första minuter jag såg henne i filmen hatade jag henne och gjorde det igenom hela filmen! Hon spelade en sån hemsk karaktär att jag kräktes igenom hela filmen. Så nej, även om det kunde ha blivit en intressant film. Avskyr jag den här.
Robkiller
2011-09-05
Den här är väl ungefär som första halvan av Spartacus, fast med kvinnor.... från 1974. Den börjar helt ok... sen blir den rätt tråkig. Regin är usel... skådespelarna förskräckliga... och det faktum att ingen har någon som helst aning om hur man slåss sänker denna.
2010-06-02
Ribban läggs högt men rivs ganska grovt när finfin sleaze övergår i matiné. (7+/15)
Jorgandr
2008-02-24
Pam Grier är ju (nästan) alltid rolig att se, men i övrigt så var det ingen höjdare på något sätt. Konstigt kameraarbete hela filmen igenom också.
LaszloKovacs
2007-01-18
Osannolikt bra manus (om man inte vet vilka John och Joyce Corrington är)... Den här filmen skiter i att den inte har nån budget, den rullar på som Ridley Scotts Gladiator (fast utan Disneyvibbar)... Ingen sentimentalitet således, hur skulle det kunna bli det med No Fear Pam Grier i huvudrollen.
Bomkia
2006-06-24
Våldsamt och mycket nakna bröst. 2a.
kompis
2005-04-22
den var fan inte så jävla kul