3.4

Glappet

Miniserie om de femtonåriga tjejerna Ella och Josefin som tröttnat på alla barnsliga killar och hellre skaffar sig mogna män.

Originaltitel Glappet
Regissör Peter Schildt
Manus Christina Herrström
Genre Drama, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Julia Dufvenius, Katharina Cohen, Göran Ragnerstam, Sanna Hultman, Johan Ahlstedt, Dag Malmberg, Marie Karlsson, Maria Kask, Mikael Riesebeck, Petra Prenninge, Klara Estberg, Sara Adrian, Eva Fritjofson, Johan Friberg, Alexander Niclasson, Johannes Schildt, Anna Mathilde Schildt, Carina Boberg, Lars Väringer, Gösta Zachrisson

2017-09-29
Detta är väl ingen film? Men hur som helst är den knäpp på ett härligt vis. Tycker är bra att den tar upp unga kvinnors frigörelse, men sen att den är ganska gubbsjuk är en annan femma. Dessutom tycker jag att Katharina Cohen har en så härlig karisma...
AlbinWesley
2015-07-16
Nu står det klart och tydligt för mig, att Peter Schildts regi är den stora felande länken. Allt han rör vid verkar nå botten av sin potential.
marxwickstrom
2014-10-10
Detta är utan tvekan en av de bästa serierna som gjorts i Sverige! Fantastisk, med en personlig naivitet, värme och humor. Stort spel som fungerar grymt bra tillsammans med de snabba klippen och den rappa dialogen.
timbo93
2014-06-02
Avsnitt fem och sex är riktigt episka. Den teatraliska inramningen passar så bra. Julia Dufvenius, Lars Väringer och Dag Malmberg är fenomenala! Tack Öppet arkiv!
lustmord
2012-12-19
ÄLSKAR denna serie, julia dufvenius<3

2012-10-17
Fruktansvärt teatral dialog.
Xenox
2012-07-05
En rätt bra tv-serie som är lite annorlunda.
Kosmoskorven
2010-10-29
Traumatisk...
anna_pannan
2010-09-10
bra ämne, bajsnödigt skådespeleri. men man måste ju älska den här serien lite.
Bomaniac
2009-12-23
Klart charmigt om unga flickor påväg ut i vuxenlivet och dess förväntningar och krav. Skådespeleriet är sådär skönt överspelat att man bara vill le.