2.8

Glass

Glass tar vid där Split slutade och Dunn jagar nu Crumbs övernaturliga alter ego The Beast i en allt intensivare jakt. I skuggorna väntar Price, som sitter inne med avgörande hemligheter rörande de bägge männen.

Originaltitel Glass
Regissör M Night Shyamalan
Manus M Night Shyamalan
Genre Drama, Mysterium, Science Fiction, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare James McAvoy, Bruce Willis, Samuel L Jackson, Anya Taylor-Joy, Sarah Paulson, Spencer Treat Clark, Charlayne Woodard, Luke Kirby, Adam David Thompson, M Night Shyamalan, Shannon Destiny Ryan, Diana Silvers, Nina Wisner, Kyli Zion, Serge Didenko

2019-10-13
Unbreakable var en bra tvistig thriller medans Split var en underhållande skräckthriller. Glass är sämre än de båda, men inte dålig. Inte speciellt intressant förrän det tar fart på riktigt, och då mer som en Marvel-produktion än något som Shyamalan knåpat ihop. Bra insatser av alla förutom möjligtvis den stele Willis som verkar tappat all karisma de sista åren.
Sovande_mannen
2019-07-09
Sjukt bra dom får till den här trilogin riktigt bra. Synd att dom inte kan hålla samma mått på flera filmer idag.
MetalJukebox
2019-06-23
Klart sämre än tidigare två.
Hanness
2019-06-05
Gillade den.
Benisakura
2019-04-24
Den har sina stunder men är ändå den svagaste i trilogin och sys inte alls ihop något vidare tycker jag.
Sodastream
2019-04-17
Unbreakable är ett mästerverk och jag verkligen älskade Split. Så när denna fick nästan enbart negativa recensioner både från media och filmgeeks som jag ser upp till så sköt jag upp att se den här. Vilket misstag! Filmen har precis ALLT som jag förväntat mig och hoppats på. Jag skrattar, jag gråter, jag skriker rakt ut av spänning. Flera scener med the beast och Mr. Glass är ren filmmagi. Undrar om inte det här blir en kultklassiker med tiden. Det blir en fyra så länge, men jag suger lite på en eventuell femma.
amam
2019-04-13
Svag trea. Slutet var en blandad kompott men jag gillade filmen i överlag. Den var nog sevärd ändå. Bra skådisar, intressant idé, kanske lite svagt manus.
Robkiller
2019-04-10
Visst den är rätt seg, men ändå intressant, och tar sig vartefter. Perfekt slut också.
2019-04-03
Först är den skitseg och sen blir den bara överdriven.
snubbel
2019-04-03
När 98% av budget läggs på tre karaktärer då blir det vad det blir. Inte undra på att de släcker ner i så många scener. Dyrt med det elektriska...