2.5

Exterminators of the Year 3000

Året är 3000. Ett kärnvapenkrig har förstört ozonlagret och förvandlat jorden till en öken. En grupp överlevande har tagit sin tillflykt till ett fort i bergen, där de odlar växter och bedriver forskning för att rädda det lilla som finns kvar av jordens ekosystem. Men vattnet är på upphällningen. Framtiden ligger i händerna på pojken Tommy och den ensamme hårdingen Alien. Mot sig har de den blodtörstige Crazy Bull och hans gäng.

Originaltitel Il giustiziere della strada
Alternativ titel Death Warriors, Gli sterminatori dell'anno 3000
Regissör Giuliano Carnimeo
Manus Elisa Briganti, Dardano Sacchetti, José Truchado
Genre 80-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Robert Jannuci, Alicia Moro, Luciano Pigozzi, Fernando Bilbao, Beryl Cunningham, Luca Venantini
Filmnummer 31949

2017-05-20
Brådmogen ungjävel i trött PA med ett fåtal underhållande sekvenser. (4+/15)
Raimo_1985
2015-09-04
Alla postapokalypsfilmer är inte kopior av Mad Max....
Robkiller
2015-06-27
Italiensk kopia av Mad Max... postapokalyptiskt med risiga bilar, vapen och letande efter vatten. Usla skådespelare, kass regi och en handling som egentligen aldrig blir intressant. Fanns väl inte mycket att hämta här överhuvudtaget.
ItalyErik
2015-06-23
Full fart och fläkt i denna högoktaniga Mad Max-rip off från Italien. Många slow motion-scener och explosioner, om en nu gillar det.
Raimo_1985
2013-11-17
Trodde den skulle vara en fyra men det blir en stark trea. Stundtals superröj, stundtals lite lugnare. Ibland orginellt, ibland för mycket grustags-PA. Starkt inspirerad av den andra Mad Max-filmen. Schyssta brutala fordon. Galna kläder. Jag gillar mycket med filmen.
2012-06-13
Charmig Post-Apocalypse som varken är bättre eller sämre än övriga alster. Tydlig inspiration från bla the Road Warrior med massa explosioner, omgjorsa fordon och andra tokigheter.
craptastic
2011-12-15
Trodde jag tröttnat på Italiensk post apokalyptiskt men icke! Jag kan inte ogilla tusen explosioner, fräcka bilar, kostymer, en liten unge som är super stark och super full. Ja snart får det räcka, bara en till.. åh vilken rökare åh.
sargad
2005-08-16
Hopplös film som inte har mycket att ge.