3.2

Gloria

Gloria är 58 år gammal men känner sig fortfarande ung. Hon förvandlar sin ensamhet till fest och tillbringar kvällarna med att söka kärleken på singelklubbarna. Allt förändras den dag hon träffar Rodolfo. Deras intensiva passion, som Gloria hänger sig fullt åt, får henne att balansera mellan hopp och förtvivlan.

Originaltitel Gloria
Regissör Sebastián Lelio
Manus Sebastián Lelio, Gonzalo Maza
Genre Komedi, Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Paulina García, Sergio Hernández, Diego Fontecilla, Fabiola Zamora, Coca Guazzini, Hugo Moraga, Alejandro Goic, Liliana García, Antonia Santa María, Luz Jiménez, Marcial Tagle, Álvaro Viguera

haajen
2018-12-23
Ett litet utsnitt ur en kvinnas liv, bra och välspelad men griper aldrig riktigt tag.
okidoki
2016-08-21
Varför fortsätta se en så genuint ointressant inledning.
2015-02-10
Kanske inte en originell film sett till t.ex. berättarstruktur, men det faktum att det är en medelålders kvinna som står i centrum gör ändå att det här känns som en uppfriskande film med ett annorlunda perspektiv. Jag tycker att man använder sig av detaljer på ett väldigt bra sätt, vilket gör att det verkligen känns som att vi får ta del av Glorias vardag samtidigt som det gör filmen mer levande. Paulina Garcia är också väldigt bra i huvudrollen. Lyfter gör det aldrig riktigt dock, men är man trött på att se samma personer om och om igen på film så är den här att rekommendera
2015-02-08
Rätt skönt med en oglamorös film med ögondroppar och maggördel, inte det sexigaste man kan komma på direkt. Det hör inte till vanligheterna att äldre människors kärlek och sökande skildras på film så här avklätt och med många nyanser i en lagom takt och med lite humor i botten.
bryngel
2014-10-21
Strålande av García.
hestret
2014-08-11
En riktigt bra insats av Garcia och jag tycker även filmen var härlig. Fin karktärsstudie om ett ovanligt subjekt. Kanske känns lite lång. Svag fyra. 78/100
Rallimowic
2014-08-11
Lite för seg för min smak
myslas
2014-05-01
Charmig liten film, inte fantastisk men väl värd att se.
erosagape
2014-04-25
Att den nog inte klarar Bechdel säger mycket. Ändå bra att en kvinna tar ut svängarna men att samtidigt dalta så med karlen innan hon kom till skott... nä. En del bra scener med nakna katten och musen som absoluta höjdpunkten.
Myllo
2014-03-20
För en sådan suverän rolltolkning måste ju bara Paulina Garcia tilldelas en silverbjörn. Filmen har många fler bottnar än att vara enbart underhållande.