2.7

Gloria Bell

Gloria är en sprudlande frisinnad skild kvinna som tillbringar dagarna på sitt kontorsjobb och nätterna på dansgolvet där hon glatt släpper loss på olika klubbar runt om Los Angeles. En kväll träffar hon Arnold och de inleder en oväntad romans fylld av både förälskelse och komplikationer som är knutna till att träffa någon ny, identitet och familj.

Originaltitel Gloria Bell
Regissör Sebastián Lelio
Manus Sebastián Lelio, Alice Johnson Boher
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Julianne Moore, John Turturro, Caren Pistorius, Michael Cera, Brad Garrett, Jeanne Tripplehorn, Rita Wilson, Chris Mulkey, Barbara Sukowa, Alanna Ubach, Tyson Ritter, Cassi Thomson, Holland Taylor, Sean Astin, Jesse Erwin, Jenica Bergere

Jannebanan
2021-02-02
Innehållslöst och småtråkigt om krisande 50-åringar.
MsA
2020-06-22
Trots att jag gillar Julianne mycket så var den här ett sömnpiller
StureStenhög
2019-08-06
Inte alls speciellt mycket sämre än originalet faktiskt. Den var lite skitigare och man vågade ta ut svängarna lite mer, men i övrigt håller den här jämna steg. Julianne Moore är föga förvånande alldeles utmärkt i huvudrollen, och även John Turturro står för en bra insats. Det blir en trovärdig karaktärsstudie där mycket lämnas outtalat och där en medelålders kvinna tillåta leva ett partyliv utan att det ska hånas eller moraliseras över det
mammene
2019-08-04
En bra remake och då är Julianne Moore mycket passande i denna roll, kanske lite mer glamorös än sin föregångare, men det finns väl ingen vits att kopiera helt. Jag gillar att man ger skeendet tid utan stress och dramatik, mycket sker subtilt och inte så många förklaringar och att det till slut brister även hos den mest förstående. Så trean är stabil.
Paramis
2019-05-25
Gloria är en väldigt bra låt ! Jag älskade paintballscenen !