3.3

Glory Road

Den sanna historien om hur Texas Westerns college-basketlag, till stor del bestående av svarta spelare, gick hela vägen i NCAA-mästerskapet 1966.

Originaltitel Glory Road
Regissör James Gartner
Manus Chris Cleveland, Bettina Gilois
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Josh Lucas, Derek Luke, Mehcad Brooks, Sam Jones III, Austin Nichols, Evan Jones (I), Alphonso McAuley, Schin Kerr, Al Shearer, Damaine Radcliff, Emily Deschanel, Red West, Brett Rice, Jon Voight, Wilbur Fitzgerald, Tatyana Ali, Kip Weeks, Mitch Eakins

HerrNenne
2018-12-29
Bra och stark sportfilm som känns väldigt mycket Remember the Titans. Mycket bra sportsekvenser också även om jag brukar ha lite svårt för basket. Jobbig att se på men även triumferande.
spielmitmir
2016-04-24
Viktig film att sprida och se! Rent filmtekniskt har vi sett storyn förut, men eftersom det är ett sanningsdokument så får det en annan tyngd. Inte tokförtjust i Lucas i huvudrollen, men övriga rollinsatser är mycket bra. Klart sevärd!
HansMoleman
2015-07-13
Är ju inget nytt koncept, men eftersom det är baserat på en verklig händelse "köper" jag filmen bättre. Absolut sevärd.
2014-11-24
När en film kombinerar Sport, Verklighetsbaserad händelse och Feelgood med varandra så bara måste jag se den filmen. Även om man har sett filmer liknande denna förr baserat på samma ämne så är ämnet så viktigt att det inte får glömmas bort. Sannolikt är det en film som jag bara ser en gång men jag är glad att jag såg den.
Mikael602
2013-07-30
Jag har sett dom flesta sportfilmer, och tyvärr så berör den inte så mycket som jag hade hoppats på. Det fokuserar alldeles för mycket på själva basketen och för lite på det som händer på sidan om. Sen tycker jag att basket är en ganska tråkig sport också.
norenorama
2012-12-22
Inget nytt, har man inte sett någon sportfilm tidigare så är den nog rätt bra, annars tråkas man ihjäl.
Sir_Lord
2012-12-16
Bra sportfilm som påminner stort om remember the titans fast nu spelas det basket.
Bomkia
2012-01-06
Jag fick vad jag ville ha. Verklighetsbaserad amerikansk sportfilm med förvecklingar och en massa basketspelande. 3a.
kolle82
2011-06-12
Ojoj, här går klippningen så snabbt att det blir narrativa hopp som förstör flytet i handlingen. Det är synd för jag gillar "true-story" idrottsfilmer.
jepuli
2010-10-13
Förutsägbar, men en "feelgood" film =)