3.4

Go Get Some Rosemary

34-årige Lenny har varit ledsen, ensam, lat och utan sina barn i flera månader men nu får han äntligen hämta dem från skolan. Varje år spenderar han ett par veckor tillsammans med sina söner Sage, 9 år och Frey, 7 år. De håller till i hans studio i New York och Lenny försöker bestämma om hans ska agera som deras far eller kompis. De upptäcker en massa spännande konstigheter tillsammans under dessa veckor, som magiska filtar, flickvänner och utflykter medan Lenny brottas med sitt faderskap och vad det ansvaret innebär.

Originaltitel Go Get Some Rosemary
Alternativ titel Daddy Longlegs
Regissör Josh Safdie, Benny Safdie
Manus Josh Safdie, Benny Safdie
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Eleonore Hendricks, Abel Ferrara, Ronald Bronstein, Sage Ranaldo, Frey Ranaldo, Salvatore Sansone, Leah Singer, Alex Greenblatt, Dakota O'Hara

KimEkberg
2012-08-15
nä men det här gillar jag ändå. när det finns rum för irrationalitet inom en rationell film. väldigt fint fotad, en smula provokativ också. synd att abel ferrara ska vara med och försöka förstöra, men han misslyckas som tur är.
Tonti
2012-08-14
Välgjord men barnmannen är väl en inte alltför originell karaktär och det hela blir aldrig nåt särskilt. Ändå ganska bra.
bnw
2009-12-11
Det började på en trea och gick sedan sakta och säkert utför tills bara ettan var kvar. Jag blev bara så provocerad av hans oansvarighet.
ppeetteerr
2009-11-21
BÄST. Den har allt, jättemygga, maskinistbus, kylskåp på ryggen, lee ronaldo och hans barn + ett mycket närgånget foto. Hepp. Joshua & Ben Safdie, nya idoler.