2.2

Go with Me

Lillian blir föremål för trakasserier från en före detta polis som numera är en våldsam brottsherre som styr och ställer i ett litet samhälle vid vildmarkens rand. Övergiven av de lokala byborna och med rekommendation från sheriffen att lämna byn, bestämmer sig Lillian istället för att stå upp emot sin sociopatiska stalker.

Originaltitel Blackway
Regissör Daniel Alfredson
Manus Joe Gangemi, Gregory Jacobs
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Julia Stiles, Anthony Hopkins, Ray Liotta, Alexander Ludwig, Lochlyn Munro, Hal Holbrook, Dale Wilson, John Tierney, Glenn Beck, Steve Bacic, Kendra Hesketh, Audrey Smallman, Aaron Pearl, Chris Gauthier, William Belleau, Tara Arroyave, Aleks Paunovic

2019-03-11
Rätt kass men jag är lite nyfiken och ibland är det nästan som att stämningen funkar. Svag tvåa.
KyLLo
2018-03-14
Gillar i grunden såna här filmer där vanliga medborgare bekämpar ondskan i samhället. Riktigt mysig stämning och Anthony Hopkins är utmärkt även i en sån här roll. Inget fel på replikerna heller. Bristerna ligger i actionsekvenserna och ljussättningen. Inte nyskapande, men en bra upptakt och flera kända namn. En svag trea.
92axha10
2018-02-25
Tyckte den var stämningsfull.
micha
2016-09-18
Irriterande dåligt manus
Rele
2016-09-18
En spännande film. Den börjar segt men andra halvan är bra. Manuset är inte genomtänkt och inte så bra heller.Men flera duktiga skådespelare höjer betyget till en stark trea.
mazquara
2016-06-24
vad fan händer och vem fan bryr sig?
KlaraSofia
2016-06-17
Sämsta manus jag nånsin stött på. Till slut kändes det äntligen som att "Aha, nu börjar det!" och - då var filmen slut!
starsky
2016-06-16
Lite besviken på Alfredsson men den är ok samt stt Stiles och Hopkins lyfter det något platta manuset.
jonbo
2016-06-14
Liotta kan ju sådana här roller i sömnen, men här används han inte tillräckligt mycket och historien står still, man kommer aldrig nära karaktärernas motivationer. Blir bara trist.