3.7

God morgon alla barn

När eleverna bestämmer att skolans Lucia ska röstas fram enligt dokusåpans utslagningsmodell börjar det koka under ytan, relationer prövas och invanda mönster hos elever, lärare och föräldrar bryts.

Originaltitel God morgon alla barn
Alternativ titel God Morgon alla barn
Regissör Jens Jonsson
Manus Stina Sturesson
Genre Drama, Komedi, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Reine Brynolfsson, Cecilia Frode, Kajsa Anglefold, Lotta Tejle, Caroline Nyström, Allan Svensson, Anki Larsson, Magnus Krepper, Claes Ljungmark, Malena Engström, Peter Carlberg

2016-10-30
Tycker det här är en av de bättre svenska miniserierna som gjorts. Den är intressant, gripande och underhållande. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
Noseman2005
2015-02-26
Åh, herregud så bra! Äntligen fick jag tillfälle att se om den. Den var t.o.m. bättre än jag kom ihåg den. Att inte detta visas igen på SVT är ett mysterium. Ständigt aktuell. En femetta! 0/10
Korben_Dallas
2014-09-13
Sen med, utspelade den sig under 80 talet eller såg vi ut såhär 2005 nånstans i svergie?
Korben_Dallas
2014-09-13
Regissören har nog en geometri fetisch då han använder kameran som en slags fotoram kring de och de funkar ju bra å serien överlag är bara ok då jag känner att slutet bara var overkligt, pinsamt och att de var ännu en slags fetisch man fick skåda. Frode var trevlig.
Hitschmidt
2014-01-29
Fantastiskt skruvad!
Xenox
2012-06-24
Av någon anledning så tyckte jag om den här miniserien. Den är på något sätt lite härligt utflippad. Alla skådespelare är överraskande bra, speciellt Lotta Tejle.
Snah
2012-02-25
Mycket bra serie! Dalar dock något mot slutet.
Noseman2005
2011-07-30
Underbar! Svart komedi när den är som bäst.
lehtonen
2010-10-03
Den mest tragikomiska dialog jag sett på svensk film. Mörkt stämningsfull.
Hangaround
2010-01-03
Enorm potential som aldrig når upp till sin egen höga ribba. Antingen för lång eller för kort, för bred eller för smal. Att den besitter samma hjärtkramande svartkomik som Jonssons tidigare råder ingen tvekan om, med det verkar som om haft stora problem att kontrollera processen.