3.3

God of Cookery

God of Cookery förlorar sin titel som mästerkock och måste kämpa sig tillbaka till toppen.

Originaltitel Sik san
Alternativ titel Shi shen
Regissör Stephen Chow, Lee Lik-chi
Manus Stephen Chow, Vincent Kok
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Karen Mok, Stephen Chow, Ng Man-tat, Vincent Kok, Lee Siu-kei, Liz Kong, Lau Tats

norenorama
2013-07-17
Väldigt mycket kul i filmen, skrattade rakt ut några gånger. Tyvärr så såg jag den med historiens värsta översättning. Nästan inga meningar var korrekta grammatiskt eller rättstavade och många gånger så var det totalt fel ord. Och är 99% säker på att sista repliken i filmen också var totalt fel översatt vilket förstör mycket i denna filmen.. Så skulle gärna sett den igen med riktig text.
Råtta
2012-07-08
Precis så larvig och kul som jag hade hoppats på. Klart att det finns bättre filmer, men ändå.
MetalJukebox
2012-07-02
Inget mästerverk, men klart skön film. Stephen Chow kör på i sin stil.
lancell
2012-04-09
En av den roligaste film jag sett.
fegdyr
2008-02-28
roligt roligt
uCj
2008-02-06
Det verkar inte som om Stephen Chows sinne för humor är så utvecklad. Visst finns något som är kul i den här filmen, men oftast är det för simpelt och man väntar otåligt på att något roligt ska hända.
skitbad
2007-08-18
Härlig Chowstick.
Jorgandr
2007-03-31
Helt galen och över alla gränser, men underhållande. Tycker dock att hans (Stephen Chows) skönhet-är-så-viktigt börjar bli rätt tröttsamt.
Snipler
2007-01-27
Nja... En av Chow Sing-Chi´s sämre filmer. Hans kännetecknande storyline var lite rasslig och ojämn här, även hans typiska karaktärer kändes lite oslipade... För övrig var det en bra film men inte lika bra som många av hans andra...
mingping
2006-08-19
Tål att upprepas, Stephen Chow är banne mig inte frisk i huvudet men däremot är han hur rolig som helst. Fast jag antar att man måste ha riktigt barnslig fjanthumor för att bli så road som jag blir av hans filmer.