3.3

God of Cookery

God of Cookery förlorar sin titel som mästerkock och måste kämpa sig tillbaka till toppen.

Originaltitel Sik san
Alternativ titel Shi shen
Regissör Stephen Chow, Lee Lik-chi
Manus Stephen Chow, Vincent Kok
Genre Komedi, Action, 90-tal
Skådespelare Karen Mok, Stephen Chow, Ng Man-tat, Vincent Kok, Lee Siu-kei, Liz Kong, Lau Tats

akalliaridis
2006-07-18
Bitvis rolig, men alldeles för ojämn för att fängsla.
(finnsinte)
2005-12-12
Så fullständigt vansinnig att den måste få en fyra. Dock en mycket svag sådan.
Nervegas
2005-11-06
En av Chows absolut bästa filmer. De tydliga kännetecknen är alla där nör Chow själv får bestämma. Samhällskritiken, den fula ankungen och den lilla människan som kämpar bland omgivningens grymheter. Väldigt bra.
kfc
2005-10-22
Kul! Som Shaolin soccer fast i köket. Lite sämre dock
yidaki
2005-05-07
rolig som faen! :D
[romz]
2005-01-23
Ett av chows sämre filmer, enda rolig scen var då han skulle rymma från shaolins templet och blev fast tagen av ett gäng shaolin munkar och slog killen blå o grön, sättet dom slog honom e så ahihi... måste kolla själv bara.
MilkMonkey
2005-01-09
hongkongska halvbuskisar med KTV-soundtrack är pelarna som håller upp komedihimlen -- varje enskild kan man vara utan, men skulle ingen finnas så skulle världen rasa samman
jfouckt
2004-09-26
Konstig men smårolig. Jag hade gärna sett ännu mera kung-fu matlagninsscener. Den enda sympatiska människan i filmen var den fula kvinnliga kocken.
MartinL
2004-04-20
Dom enda riktiga storgarven kom i slutet med alla feltagningar annars var det bara lite småroligt sinsemellan. Shaolin soccer och From Beijing with love är mycket roligare.
Sinatra70
2004-01-10
Denna film och den japanska tv-serien "Iron Chef" = en matlagares våta dröm :)