God of Gamblers II

Michael Chan, "Knight of Gamblers", slår sig samman med "Saint of Gamblers" som besitter telekinetiska egenskaper som han kan använda vid spelborden. Tillsammans försöker de besegra en gemensam fiende som lögnaktigt påstår sig vara "God of Gamblers" lärjunge. Både vid spelbordet och med nävarna.

Originaltitel Dou hap
Regissör Wong Jing
Manus Wong Jing
Genre Action, Komedi, 90-tal
Skådespelare Andy Lau, Sharla Cheung, Stephen Chow, Ng Man-tat, Charles Heung, Blacky Ko Sau-leung, Ronald Wong, John Ching, Monica Chan, Shing Fui-on

Zebulonm
2017-06-16
Inte i närheten av ettan....
FabianBom
2010-05-17
bra film, där Stephen chow blir den nya god of gamblers. rekomdera er att se alla 4 filmerna.
stums
2006-09-26
Såg den här på flyget till Hong Kong när jag var 14, skitfet för en 14 åring som ser sin första Hong Kong action.
PalRovhal
2004-12-28
Hyfsad, men har inte en chans mot föregångaren.
Filmgalning
2003-11-22
Har sina stunder men annars mest ett försök till att mjölka ut mer pengar från GoG.
Bear
2003-10-24
Satan! Menade GOG Returns...
Bear
2003-10-24
Riktigt bra blandning av humor och klassisk Hong Kong action. Roligt och lite ovanligt med politisk humor och vissa av karaktärerna är oslagbara. En av de få filmer där uppföljaren är betydligt bättre.