2.3

The Cloverfield Paradox

Ett internationellt team astronauter som arbetar tillsammans för att lösa jordens desperata energikris försöker sig på ett unikt experiment. Det skrämmande och förvirrande resultatet hotar deras liv och hela mänsklighetens existens.

Originaltitel The Cloverfield Paradox
Regissör Julius Onah
Manus Oren Uziel
Genre 2010-tal, Skräck, Mysterium, Science Fiction, Thriller
Skådespelare Gugu Mbatha-Raw, David Oyelowo, Daniel Brühl, John Ortiz, Chris O'Dowd, Aksel Hennie, Zhang Ziyi, Elizabeth Debicki, Roger Davies, Clover Nee, Greg Grunberg (röst)

2019-05-25
Sämre än sina före föregångare, men det kanske berodde på att jag satte ribban högre här. Stabil rymdthriller oavsett med snygga effekter och en lagom snårig story. Gillar kopplingen till originalet.
Dangoh
2019-02-19
Fan den var ju skit bra!
Ranma
2019-02-09
Tyckte den var riktigt intressant och spännande! Pendlar mellan 3+/4-
Marrudin
2018-12-17
Började fantastiskt bra men blir stadigt sämre för varje minut som går och fram emot slutet är det ruggigt dåligt. Chris O'Dowds karaktär är helt värdelös som matar på med dåliga skämt i opassande situationer så det hela känns oseriöst.
Pyong
2018-07-11
Mycket bättre ön förväntat med en bra blandning mellan sci-fi, spänning och skräck med små inslag av komedi. Skådespelet, effekterna och storyn är alla godkända och efteråt är där kvar en längtan efter en uppföljare. Jag förstår inte varför den blivit så ratad som den blivit, men den är definitivt sevärd!
Robkiller
2018-05-27
Håller väl intresset uppe och är lite halvintressant, men den tar sig aldrig. Får duga för stunden.
vonadel
2018-05-06
Denna har fått mycket skit. Ganska oförtjänt tycker jag. Jag gillade den. Gillar framförallt hur den ger en förklaring till hela Cloverfield-verse. 7/10
stgurgel
2018-04-21
Weird shit going on. Much suspense. I like.
StureStenhög
2018-04-17
Hade väntat mig något förfärligt, men jag måste säga att jag gillade det här på det stora hela. Upplägget med parallella universum är intressant, och man lyckas använda sig av det på ett ganska kul sätt. Man får även ihop det hyfsat i slutändan. Den här filmen lyckas dessutom knyta ihop de olika filmerna i serien lite grann, och det kan väl vara på sin plats. Kritiken den har fått är dock inte direkt obegriplig, den har onekligen sina stunder av svajigt skådespeleri, halvtaskig dialog, och övertydlig tv-films-dramatik. Men en svag trea tycker jag att den är värd
karlmats
2018-04-11
Nja lite för svagt manus för att det här ska bli mer än en axelryckning, främst är det väl kanske karaktärerna och den här världen som känns underutvecklad, det blir svårt att riktigt engagera sig även om grundpremissen är intressant. Stort minus också för att alla i den multikultiga besättningen springer runt och pratar engelska förutom kinesiskan som av någon oförklarad anledning bara pratar kinesiska och varenda jävel förstår henne utan problem. Anledningen är givetvis pengar och för att man ska kunna sälja in det här i Kina, men när den artistiska integritet är så billig blir reaktionen därefter. En stabil 2a.