1.8

God's Not Dead: A Light in Darkness

Efter att St. James Church brunnit ner vill universitetet på vars område kyrkan fanns, tvinga den att flytta. Nu måste pastor Dave och hans församling kämpa för att rädda sin kyrka.

Originaltitel God's Not Dead: A Light in Darkness
Alternativ titel God's Not Dead 3
Regissör Michael Mason
Manus Michael Mason
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare David A R White, John Corbett, Shane Harper, Ted McGinley, Jennifer Taylor, Tatum O'Neal, Gregory Alan Williams, Samantha Boscarino, Mike C Manning, Benjamin A Onyango, Shwayze

NoWireHangers
2018-09-05
Med ny regissör och manusförfattare är tredje filmen i den här serien aningen mer nyanserad än föregångarna. Även om en del av den evangelikala förföljelsemanin kvarstår är det inte lika totalt ensidigt och man får inte samma känsla av att filmen helt utspelar sig i ett parallellt universum. Jag ger den en halvsvag tvåa i betyg, vilket är väldigt högt jämfört med föregångarna.
Engravadlax
2018-08-23
Jag är återigen i GND-universumets alternativa verklighet (jag kan verkligen inte hålla mig borta, det är för fascinerande) av förföljelsemani, religiösa offerkoftor och endimensionella, olidligt gemytliga--och samtidigt gränslöst arroganta--karaktärer som pratar högt med sig själva. Denna gång representeras det vetenskapliga paradigmet av Mandelaeffekten som är "science, yo" samt "kvantfysik"--beundransvärd steelmanning av den skeptiska sidan, verkligen. Vid ett tillfälle försöker man pitcha idén om Jesus som SJW, troligtvis riktat till SJWs, och det är så underbart tondövt. Lite tråkigare än Cronks filmer annars, inte lika explosivt predikande och mindre akut paranoid.